An agent for the prospect presentation problem

Amos Azaria, Ariella Richardson, Sarit Kraus

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

7 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

Evaluating complex propositions that are composed of several lotteries is a difficult task for humans. Presentation styles can affect the acceptance rate of such proposals. We introduce an agent that chooses between two presentation methods, while aspiring to maximize proposal acceptance. Our agent uses decision theory in order to model human behavior and uses the model to select the presentation which maximizes its expected outcome. We examine several decision theories, and use machine learning to adapt them to our domain. We perform an extensive evaluation of our agent in comparison to other baseline agents and show that presentation can indeed affect the acceptance rate of propositions and that the agent we propose succeeds in selecting beneficial presentations.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014
עמודים989-996
מספר עמודים8
מסת"ב (אלקטרוני)9781634391313
סטטוס פרסוםפורסם - 2014
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014 - Paris, צרפת
משך הזמן: 5 מאי 20149 מאי 2014

סדרות פרסומים

שם13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014
כרך2

כנס

כנס13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014
מדינה/אזורצרפת
עירParis
תקופה5/05/149/05/14

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'An agent for the prospect presentation problem'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי