Advanced service schemes for a self-interested information platform

Chen Hajaj, David Sarne, Lea Perets

פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

תקציר

This paper deals with platforms that bring together agents and opportunities of the type in which they are interested (e.g., eCommerce platforms, used car bulletins and dating web sites). It shows that the platform can benefit from not necessarily listing all of the opportunities that it can potentially list, even if there is no marginal cost for listing any additional opportunity. Two important implications of this result are discussed and demonstrated. The first is that the platform should take into account the option to disclose different subsets of opportunities, whenever setting its expected-profit-maximizing service fee. The second is that from the platform's users point of view, it might turn out to be more beneficial to pay for the platform's service rather than get it for free (e.g., when the service is sponsored by ads), as the costly case is characterized by more favorable listings.

שפה מקוריתאנגלית
כותר פרסום המארח13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014
עמודים1413-1414
מספר עמודים2
מסת"ב (אלקטרוני)9781634391313
סטטוס פרסוםפורסם - 2014
פורסם באופן חיצוניכן
אירוע13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014 - Paris, צרפת
משך הזמן: 5 מאי 20149 מאי 2014

סדרות פרסומים

שם13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014
כרך2

כנס

כנס13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems, AAMAS 2014
מדינה/אזורצרפת
עירParis
תקופה5/05/149/05/14

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'Advanced service schemes for a self-interested information platform'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי