A GPU persistent grid mapping for terrain rendering

Yotam Livny, Neta Sokolovsky, Tal Grinshpoun, Jihad El-Sana

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

29 ציטוטים ‏(Scopus)

תקציר

In this paper we present persistent grid mapping (PGM), a novel framework for interactive view-dependent terrain rendering. Our algorithm is geared toward high utilization of modern GPUs, and takes advantage of ray tracing and mesh rendering. The algorithm maintains multiple levels of the elevation and color maps to achieve a faithful sampling of the viewed region. The rendered mesh ensures the absence of cracks and degenerate triangles that may cause the appearance of visual artifacts. In addition, an external texture memory support is provided to enable the rendering of terrains that exceed the size of texture memory. Our experimental results show that the PGM algorithm provides high quality images at steady frame rates.

שפה מקוריתאנגלית
עמודים (מ-עד)139-153
מספר עמודים15
כתב עתVisual Computer
כרך24
מספר גיליון2
מזהי עצם דיגיטלי (DOIs)
סטטוס פרסוםפורסם - פבר׳ 2008
פורסם באופן חיצוניכן

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום 'A GPU persistent grid mapping for terrain rendering'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי