תפיסה חינוכית חדשה בהנחלת מורשת ישראל

ניצה דוידוביץ, אורציון ברתנא

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמר

תקציר

מאמר זה עוקב בפרספקטיבה היסטורית אחר ציוני דרך בהנחלת לימודי היסוד במורשת ישראל בקרב הלומדים במערכות החינוך בישראל, מהלומדים במערכת הבית-ספרית ועד ללומדים במוסדות האקדמיים. נראה כי קיים קונסנזוס באשר לצורך בהוראת לימודי מורשת ישראל, והוויכוח הוא על דרך הלימוד. נראה כי קיים צורך אמיתי בהבניית תוכנית לימודים שיש בה מענה לחברה הישראלית כחברה רב-תרבותית החיה על פיסת אדמה אחת, כחברה קולטת עלייה מארצות שונות, והצורך בפעילויות העשרה בנושאי מורשת ישראל בא לידי ביטוי במסגרות החינוך לסוגיהן (תמצית מתוך המאמר).
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)103-115
מספר עמודים13
כתב עתכיוונים חדשים
כרך13
סטטוס פרסוםפורסם - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • ישראל -- תרבות
  • יהדות -- לימוד והוראה
  • רשת תל"י
  • חינוך לערכים
  • אזרחות -- לימוד והוראה
  • חינוך יהודי

פורמט ציטוט ביבליוגרפי