תקציר
במחקר זה נבחנו השפעות העידן הדיגיטלי על תעשיית יחסי הציבור בישראל, ונכללו בו זיהוי, מיפוי וניתוח של תופעות בולטות בענף יחסי הציבור המקומי על פי עקרונות תיאוריית המצוינות. שיטת המחקר התבססה על ניתוח תוכן כמותי של הדיוקן העצמי של המשרדים ליחסי ציבור בישראל שנכללו במסד הנתונים של חברת ניטור המידע יפעת בשנים 2013, 2015, 2017 וראיונות עומק עם בכירים בתעשייה המקומית. במסגרת המחקר זוהו כלי העבודה ושיטות העבודה הייחודיות לעוסקים ביחסי ציבור בעידן הדיגיטל, השונות מדרכי הפעולה המסורתיות בשימוש ברשתות החברתיות. כן מצאנו כי ארגוני התקשורת אינם מנהלים כיום שיח סימטרי דו-כיווני עם קהליהם אלא כופים עליהם מסרים תוך כדי שימוש בכלים המשמשים את הרשתות החברתיות, דוגמת זירת תוכן סמויה, פוסטים בקבוצות פייסבוק, הפקת סדרות רשת וסרטונים ועוד. ממצאי המחקר קוראים תיגר על מאפייניה של תיאוריית המצוינות הנשענת על היסוד ההידודי והדו-סימטרי, שלפיהם אופי פעולותיהם של המומחים ליחסי ציבור כיום משנה את הפרדיגמה התיאורטית של מקצוע יחסי הציבור כפי שנלמד עד עתה. יתר על כן, כיום עולות שאלו אתיות על המאפיינים ושיטות העבודה שלהם. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 236-255 |
מספר עמודים | 20 |
כתב עת | קשר |
כרך | 55 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- אתיקה מקצועית
- יחסי ציבור
- יחסי ציבור ואינטרנט
- מבנה ארגוני
- מדיה חברתית
- מיתוג
- מצוינות