תקציר
תלמידים יוצאי צרפת (בין אם דור ראשון ובין אם דור שני), למרות מספרם הקטן יחסית במערכת החינוך, מהווים קבוצה בעלת מאפיינים ייחודיים, ועל כן הטיפול בהם דורש התייחסות ייחודית. קבוצה זו היא בעלת סממנים של אוכלוסייה הנמצאת בתהליכים של התעצבות והגדרה. התפלגותם במוסדות החינוך אינה דומה להתפלגות של כלל התלמידים מבחינת סוג החינוך. נוסף על כן, הישגיהם הלימודיים כגון זכאות לבגרות אינם גבוהים. יחד עם שיעורי הנשירה הגבוהים יש בכך כדי להצביע על הקושי הרב של התלמידים יוצאי צרפת להשתלב במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 41-47 |
מספר עמודים | 7 |
כתב עת | הד האולפן החדש: להנחלת העברית ותרבותה |
כרך | 103 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- יהודי צרפת בישראל ובארץ-ישראל
- עלייה וקליטה -- יהודי צרפת
- קליטת ילדים עולים במערכת החינוך