תקציר
בשנים האחרונות קיימת מגמה הולכת וגוברת של פיתוח תכניות לימוד באתיקה בכלל ובאתיקה של המחקר בפרט במטרה לחנך סטודנטים, מכל תחומי הדעת, להתנהגות אחראית ומוסרית. כיום, קורסים רבים בנושא ניתנים בלמידה מרחוק וכוללים קריאה של חומרי לימוד וביצוע מבחן מסכם. מחקרים הצביעו על הצלחה של שיטת לימוד פנים אל פנים המשלבת ניתוח אירועים ייחודיים בתחום האתיקה וקיומו של דיון מעמיק סביב הנושא הנדון. עם זאת, אין זה ברור אם ניתן ליישם שיטה זו בלמידה מרחוק ובאיזו מידה היא יעילה. בהתאם לכך, המחקר הנוכחי בחן ידע ומודעות להתנהגות אחראית במחקר של סטודנטים לתארים מתקדמים, תוך השוואה בין שני קורסים מקוונים - האחד מבוסס תוכן והשני מבוסס חקרי מקרה. בהתבסס על פרדיגמת מחקר המשלבת בין הגישה האיכותנית והכמותית, הועברו שאלונים בתחילת ההתערבות ובסיומה, ובמקביל נערכו ראיונות עם הסטודנטים משתי קבוצות המחקר. ניתוח הנתונים הראה ששתי שיטות הלימוד מקדמות באופן מובהק סטטיסטית את הידע והמודעות של הלומדים לגבי התנהגות אחראית במחקר. עם זאת, למידה בקורס מקוון מבוסס חקרי מקרה מקדמת בצורה טובה יותר ידע פרוצדורלי, ידע אפיסטמי ומודעות לדילמות אתיות, בהשוואה ללמידה בקורס מקוון מבוסס תוכן. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
עמודים | 12 (2017), 90ע-84ע |
מספר עמודים | 73 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2017 |
פורסם באופן חיצוני | כן |
IHP Publications
- ihp
- אתיקה
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- חקר מקרים
- מחקר
- סטודנטים