תקציר
המאמר עוסק במתודה של הלמידה החווייתית כתהליך שבו הלומד רוכש מיומנויות וערכים כתוצאה מחוויה ישירה בלתי אמצעית. הלמידה החווייתית משתמשת בחושים, באמוציות ובקוגניציה, וכך מאפשרת פנייה לכל הווייתו של הלומד. למידה זו, בשל אופייה, מאפשרת פיתוח של מגוון כישורים. המחברים מתייחסים ללמידה החווייתית כרצף של אירועים הכוללים מושא למידה הדורש מעורבות אקטיבית של הלומד בנקודות שונות של התהליך. הלמידה החווייתית נשענת ברובה על הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית, הגורסת ששינוי ברמה הקוגניטיבית עשוי להתחולל תוך כדי החוויה ולהשליך גם על ההיבט ההתנהגותי והרגשי. מאמר זה מתמקד בתוכניות המרכזיות ללמידה חווייתית של השואה ובתרומתן מן ההיבט הקוגניטיבי-התנהגותי של הלומד. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
כותר פרסום המארח | אל גיא צלמוות: חויית השואה בראייה רב-תחומית (קובץ בעריכת ניצה דוידוביץ ודן סואן) |
מקום הפרסום | תל אביב |
עמודים | 23-44 |
מספר עמודים | 22 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- ביקורים באתרי השואה -- פולין
- חוויה (פסיכולוגיה)
- למידה משמעותית
- למידה
- שואה -- לימוד והוראה
- תלמידים
- למידה התנסותית-חוויתית