קהילות מקצועיות של עובדי רווחה באינטרנט: מרכזיותם של המנהלים

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

קהילות מקצועיות באינטרנט הופכת לזירות ארגוניות חשובות. ספרות רחבה אודות קהילות אלה מתארת אותן כסביבות מבוססות-תוכן-גולשים, ואינן מתייחסות לתפקידיהם ולהתנהלותם של מנהלי הקהילות. המאמר הנוכחי מסיט את הדגש מחברי הקהילה אל מנהליה. באמצעות ניתוח תוכן כמותי של 7,248 הודעות שנכללו ב-11 קהילות ידע של משרד הרווחה, מדגים המחקר את מרכזיותם של מנהלי הקהילות מבחינת יצירת תכנים, ייזום ועידוד דיונים בקהילה, העלאת שאלות ומענה עליהן. הדיון קורא לראייה שונה של קהילות מקצועיות - לא כזירות של תוכן שיוצרים המשתמשים, אלא יותר כסביבות המבוססות על הדדיות ואינטראקציה בין חברים למנהלים. (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)363-382
מספר עמודים20
כתב עתחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
כרךל"ו
מספר גיליון3-4
סטטוס פרסוםפורסם - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • מנהלים
  • משרד הרווחה והביטחון החברתי
  • קבוצות דיון ושיח באמצעות מחשבים
  • קהילות וירטואליות

פורמט ציטוט ביבליוגרפי