תקציר
קהילות מקצועיות באינטרנט הופכת לזירות ארגוניות חשובות. ספרות רחבה אודות קהילות אלה מתארת אותן כסביבות מבוססות-תוכן-גולשים, ואינן מתייחסות לתפקידיהם ולהתנהלותם של מנהלי הקהילות. המאמר הנוכחי מסיט את הדגש מחברי הקהילה אל מנהליה. באמצעות ניתוח תוכן כמותי של 7,248 הודעות שנכללו ב-11 קהילות ידע של משרד הרווחה, מדגים המחקר את מרכזיותם של מנהלי הקהילות מבחינת יצירת תכנים, ייזום ועידוד דיונים בקהילה, העלאת שאלות ומענה עליהן. הדיון קורא לראייה שונה של קהילות מקצועיות - לא כזירות של תוכן שיוצרים המשתמשים, אלא יותר כסביבות המבוססות על הדדיות ואינטראקציה בין חברים למנהלים. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 363-382 |
מספר עמודים | 20 |
כתב עת | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
כרך | ל"ו |
מספר גיליון | 3-4 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- מנהלים
- משרד הרווחה והביטחון החברתי
- קבוצות דיון ושיח באמצעות מחשבים
- קהילות וירטואליות