צבת בצבת עשויה: על חשיבותו של אקלים לימודי-חברתי תומך בהוראה מתוקשבת

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמר

תקציר

המאמר בדק את תפיסת האקלים הלימודי-חברתי בקרב סטודנטים הלומדים בפקולטות ובמחלקות שונות, הנעזרות בהוראה מתוקשבת במוסד להשכלה גבוהה בישראל. ממצאי המחקר מצביעים על החשיבות שמייחסים סטודנטים למדדים השונים של אקלים לימודי-חברתי. מן הממצאים עולה כי בפקולטות ובמחלקות שמתקיימת בהן אינטראקציה בינאישית חזקה, מעריכים הסטודנטים יותר את מידת היחס של המורה לתלמידיו ופחות את הסדר והארגון בכיתות המתוקשבות. לעומת זאת, סטודנטים הלומדים בפקולטות ובמחלקות בהן לא קיימת אינטראקציה בינאישית חזקה, הם מעריכים את ההיבטים הלימודיים. מהמחקר עולה כי הבנת האקלים, כמו גם חשיבותה של האינטראקציה הבינאישית ביחסי מרצה-תלמיד, עשויה לסייע למורים ואנשי חינוך לתכנן התערבות כדי לשפר את תהליך ההוראה והלמידה. המחקר שופך אור על תפקידו של המרצה במעשה ההוראה גם במסגרות העושות שימוש בהוראה מתוקשבת (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)37-59
מספר עמודים23
כתב עתהחינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
כרך32
סטטוס פרסוםפורסם - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • אינטרנט
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • הוראה
  • חינוך גבוה
  • טכנולוגיית המידע
  • למידה
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • מרצים
  • משתמשים במחשבים
  • סביבה לימודית
  • סטודנטים ומרצים
  • סטודנטים
  • תקשורת בין-אישית

פורמט ציטוט ביבליוגרפי