תקציר
הכשרה חדשנית, שנערכה (זה שני מחזורים) למפקדים בכירים בדרגת סגן-אלוף (סא"ל) ביחידה מודיעינית-טכנולוגית גדולה של חיל המודיעין, הסתיימה בתחושות חזקות של למידה הדדית, התלהבות, שיפור באיכות הניהול הבכיר, שיתוף בין גופים בתוך הארגון והתחלה של תהליכים אינטגרטיביים חדשים. ההכשרה פותחה, נבנתה והועברה על ידי מפקדיהם הישירים (בדרגת אלוף-משנה) של המשתתפים, מתוך התפיסה של "מפקדים מפתחים מפקדים". בדרך לפיתוח המודל החדשני עלו בעיות והתלבטויות רבות, שרובן מוכרות לכל ארגון המעוניין לפתח את מנהליו בדרגות הבכירות: מה בכלל יש ללמד אותם? איך מוציאים אותם מתפקידי המפתח שהם ממלאים בפועל, לתקופת הכשרה? איך רותמים ו"מכשירים" את המנהלים שלהם האחראים לבניית ההכשרה? איך מפתחים תפיסות, אך גם כלים, שייעשה בהם שימוש "בבוקר שאחרי"? איך מייצרת ההכשרה תהליכים משמעותיים עבור הארגון כולו ומקדמת אותו? ומעל לכל - האם כל זה בכלל אפשרי? האם הסביבה הצבאית הופכת את זה לקל יותר?
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 46-51 |
מספר עמודים | 6 |
כתב עת | משאבי אנוש: ירחון |
כרך | 197 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- פיקוד צבאי
- פיתוח והכשרת מנהלים
- פיתוח מנהלים
- צבא