מודל הקניון: אסדרת השידור וההפצה של תכנים אודיו-וויזואליים לפי דרישה

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

מדינות רבות מתמודדות בשנים האחרונות עם האתגרים שמציבים לפתחן תהליכים של דיגיטציה, התלכדות טכנולוגית וכלכלית ושינויים בתצורות מדיה. בין השאר נדרשים מעצבי מדיניות וגופי רגולציה ברחבי העולם לעסוק בסוגיית האסדרה של שירותים אודיו-וויזואליים באמצעות פלטפורמות מתוחכמות המאפשרות הפצה של שידור טלוויזיוני לא ליניארי. לפיכך יש במאמר זה ארבעה חלקים: (א) סקירה של ההצדקות לרגולציה על השידור האודיו-וויזואלי לפי דרישה, כמו פתיחת התחום לתחרות וטיפול ב"הורדות" פיראטיות של תוכן טלוויזיוני חינמי מרשתות שיתוף; (ב) תיאור של השפעת המדיה החדשים על עיצוב עקרונות האסדרה, כגון ביסוס גמישות רגולטורית, שיתופי פעולה רגולטוריים והסכמיות בדבר חובת ההפרדה בין תשתיות תקשורת ובין תוכן; (ג) הצגה של האפשרויות הרגולטוריות הבולטות שהתפתחו בנוגע לאסדרת ההפצה של תוכן אודיו-וויזואלי לפי דרישה; (ד) בחינה של האופציות הטכנולוגיות הקיימות כיום להפצת תוכן אודיו-וויזואלי לפי דרישה. לבסוף, בהתבסס על כל האמור לעיל, מוצע במאמר מודל אסדרה מקורי להפצת שירותים אודיו-ויזואליים לפי דרישה-מודל הקניון (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)59-88
מספר עמודים30
כתב עתמסגרות מדיה
כרך8
סטטוס פרסוםפורסם - 2012

IHP Publications

  • ihp
  • אינטרנט
  • אמצעי התקשורת
  • רגולציה (מדיניות ציבורית)
  • שידורי רשת

פורמט ציטוט ביבליוגרפי