תקציר
העלייה בפופולריות של הטלפון הנייד החכם הכולל מערכות GPS הביא לפיתוח אפליקציות מציאות רבודה (Augmented Reality Applications), המציגות מידע המתקשר למיקום הפיזי שבו האדם נמצא ומשלבות בין המידע הווירטואלי לבין המתרחש בעולם האמיתי. בשנים האחרונות החלו מפתחי אפליקציות להשתמש בטכנולוגיות הקיימות כדי לפתח משחקים מבוססי מקום. משחקים אלה נשענים על פלטפורמה של אפליקציית מציאות רבודה ומשלבים בין העולם הפיזי האמיתי ובין העולם הווירטואלי. "פוקימון גו" הוא אחד מהמשחקים הפופולריים ביותר בז'נר המציאות הרבודה.מהפכת נגישות המידע באמצעות האינטרנט והטלפון הנייד החכם היא הבסיס למחקר. ראשית נבחנו המניעים למשחקי מציאות רבודה שעולים ממחקרים וממודלים קודמים. משחק המציאות הרבודה "פוקימון גו" היה מקרה בוחן למחקר. אפשר להצביע על כמה שימושים מרכזיים הנוגעים לאסקפיזם, לאינטראקציה חברתית ולאתגריות. זאת לצד צורכיהם השונים של השחקנים המתמלאים באמצעות המשחק. המחקר מתבסס על ראיונות עומק חצי מובנים עם שחקני "פוקימון גו". חדשנות המחקר הזה נעוצה בהגדרת שני מניעים נוספים לשימוש במציאות רבודה: פעילות גופנית מוגברת ואסקפיזם המבוסס על רקע פעילויות היום-יום מחוץ לבית. דפוס צריכה, כאמור, עשוי לשמש כרובד נוסף במהפכת נגישות המידע באמצעות הטלפון הנייד החכם. אפליקציות מבוססות מקום (LBS) יעניקו בזמן אמת אינפורמציה מבוססת מקום או כל סיוע אחר, בכל מקום ובכל זמן, כרקע לכל פעולה אפשרית. המחקר צופה כי ניפגש במשחקים ושירותים רבים המתבססים על מציאות רבודה. זו תהיה המציאות האנושית כאשר המציאות הרבודה תספק את הצרכים (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | THE AUGMENTED REALITY REVOLUTION IN THE SMARTPHONE AS A FACTOR OF ACCESSIBILITY OFI NFORMATION AND ITS CONTRIBUTION TO THE SATISFACTION OF SOCIAL NEEDS: POKÉMON GO AS A CASE STUDY |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
עמודים (מ-עד) | 163-180 |
מספר עמודים | 18 |
כתב עת | קשר |
כרך | 58 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- אינטרנט -- היבטים פסיכולוגיים וחברתיים
- אסקפיזם
- הנעה (פסיכולוגיה)
- טלפון חכם
- מדיה דיגיטלית
- מציאות רבודה
- משחקי מחשב ווידאו
- פוקימון גו
- פעילות גופנית
- שימושים וסיפוקים