תקציר
מטרת המחקר הנוכחי לבדוק את תפיסותיהם של הסטודנטים את ההוראה ואת הלמידה עם חזרתם לקמפוס האקדמי, לאחר למעלה משנתיים של התנסותם בדגמים שונים של למידה מקוונת. אוכלוסיית המחקר כללה 1,048 סטודנטים מאוניברסיטה בישראל. המחקר הנוכחי משלב בין שיטות מחקר כמותיות לבין שיטות איכותניות. מממצאי המחקר עולה כי רוב הסטודנטים (כ-60%) מביעים העדפה ברורה וחד משמעית ללימודים באופן מקוון בלבד. כרבע מהסטודנטים (26%) הביעו העדפה ללמוד באופן היברידי, ורק 12.4% מהמשיבים הביעו רצון לחזור ללימודים באופן פרונטלי בקמפוס. יחד עם זאת, כמחצית מהסטודנטים מציינים כי הלמידה בקמפוס חשובה לאינטראקציה הבין־אישית והחברתית שלהם עם סטודנטים ואנשי סגל בקמפוס. ממצאי המחקר הנוכחי מלמדים כי הכרחי לקיים חשיבה מחודשת ותכנון אסטרטגי של קובעי מדיניות ומרצים, בשיתוף סטודנטים, על משמעות ההוראה והלמידה בקמפוס האקדמי לאחר משבר הקורונה, בהתייחס לתכני הלימוד והרלוונטיות שלהם לחיי הלומדים, לפדגוגיה ולשיטות מגוונות וחדשות בהוראה, ללמידה והערכה, ולשילוב טכנולוגיות מתקדמות והתאמתן ללומדים ולסגל ההוראה בהתמקדות על פיתוח יכולות למידה חברתיות־רגשיות. (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Returning to the academic campus at the end of the Covid-19 pandemic: Students perceptions' of academic teaching and learning |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
עמודים (מ-עד) | 209-240 |
מספר עמודים | 32 |
כתב עת | הלאה |
כרך | 4 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- הוראה פרונטלית
- חינוך גבוה
- למידה
- למידה חברתית-רגשית
- מגפת הקורונה, 2020-
- מוסדות להשכלה גבוהה
- סטודנטים
- קורונה (מחלה)
- קמפוס אקדמי
- שלהי קורונה
- תפיסה