תקציר
מתמודדים עם הפרעות נפשיות ובני משפחותיהם סובלים מאוד מסטיגמות שליליות עקב מחלתם. אלו נפוצות גם בקרב סטודנטים לסיעוד. קיימת חשיבות לזהות אילו סטיגמות שלילות של הפרעות נפשיות נפוצות בקרב סטודנטים לסיעוד, כמטפלים לעתיד. מחקר זה נועד לחקור את חווית הסטודנטים לסיעוד בטיפול באנשים המתמודדים עם הפרעות נפשיות ואת העניין שלהם בעבודה כאחים ואחיות בתחום בריאות הנפש. המחקר הינו איכותני פנומנולוגי ובוצע בשני שלבים. בשלב הראשון התנדבו סטודנטים לסיעוד לכתוב על חוויותיהם בהקשר להתנסות בטיפול באנשים שהתמודדו עם הפרעות נפשיות ואת דעותיהם באשר להתמקצעות בתחום בריאות הנפש. בשלב השני נתבקשו ארבע סטודנטיות לספר אם היו מעוניינות לעבוד בתחום בריאות הנפש ומה חשבו לגבי תחום עבודה זה. מתשובות המשתתפים עלו 3 תמות מרכזיות סכנה, תחושת חוסר מסוגלות של הסטודנטים בקיום תקשורת יעילה עם מטופלים, והיעדר עניין לעבוד בסיעוד בבריאות הנפש. מומלץ לתכנן התערבויות חינוכיות במסגרת הקהילה, תוך שיתוף הסטודנטים בסיפורי מקרה של אנשים המתמודדים עם הפרעות נפשיות. כמו כן מומלץ לאפשר דיון פתוח ואובייקטיבי לגבי סטיגמות סביב בריאות הנפש. בד בבד חשוב להעמיק בקרב הסטודנטים את הידע וההבנה של הפרעות נפשיות בלמידה תיאורטית ובהתנסויות הקליניות, תוך הסתמכות על מנגנון רציונליזציה אינפורמטיבי אובייקטיבי ופדגוגי. יצירת סביבת למידה תיאורטית והתנסותית שתאפשר שיח חופשי ומכיל של מחשבות ודעות הסטודנטים כלפי הפרעות נפשיות לקראת ובמהלך ההתנסויות הקליניות. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | אנגלית אמריקאית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 9-19 |
כתב עת | גוף ידע |
כרך | 19 |
סטטוס פרסום | פורסם - יוני 2021 |