תקציר
במחקר המוצג במאמר הושם דגש על אוכלוסיית התלמידים המתמידים (לעומת אוכלוסיית הנושרים), תוך הצגת תיאוריות המסבירות התמדה בלימודים, במטרה לברר את התהליכים העמוקים העומדים מאחורי שיעורי הנשירה הגבוהים, מבלי שיהיה המחקר מושפע מהסימפטומים לנשירה. מהשוואת תלמידי פנימיה, בהם עולים חדשים וכן תלמידים ישראלים ותיקים, עולה כי רמת ההתמדה הגבוהה ביותר נמצאה בקרב התלמידים יוצאי אתיופיה וחבר המדינות לשעבר, ואילו רמת ההתמדה הנמוכה ביותר נמצאה דווקא בקרב התלמידים הישראלים הוותיקים. המאמר דן בסיבה להבדלים אלו ברמת ההתמדה בלימודים.
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 94-110 |
מספר עמודים | 17 |
כתב עת | מניתוק לשילוב |
כרך | 14 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- הורים וילדיהם המתבגרים
- היעדרות מבית הספר
- התמדה
- מתבגרים והתבגרות -- היבטים נפשיים
- נשירה מבית הספר
- עלייה וקליטה -- היבטים פסיכולוגיים
- עלייה וקליטה -- היבטים תרבותיים
- עלייה וקליטה -- יהודי אתיופיה
- עלייה וקליטה -- יהודי מדינות חבר העמים
- פנימיות וכפרי נוער
- תלמידים