הקשר בין פנימייה ובין רמת הערכים ורמת האינטליגנציה הרגשית של תלמידים: חקר מקרה

ניצה דוידוביץ, דן סואן, אלישע רוזנצוויג, חבצלת לרנר

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

במחקר זה נבדק הקשר בין הפנימייה בישראל לרמת הערכים והאינטליגנציה הרגשית בקרב תלמידיה, בהשוואה לתלמידים הלומדים במוסדות אשר אינם פנימייתיים. הפנימייה במהותה מאופיינת בערכים קולקטיביים, שאפיינו את התרבות בישראל במשך רוב שנותיה, עד שנות התשעים. מאחר שכיום נושבת בישראל הרוח האינדיבידואליסטית, אפשר היה לצפות שמוסד הפנימייה וערכיה ייתפסו מיושנים ולא רלוונטיים בעיני התלמידים כיום. ואולם, למרבה הפלא, נתגלתה במחקר זה תופעה הפוכה. לא זו בלבד שנמצא קשר מובהק בין הפנימייה ובין רמות גבוהות יותר של ערכים ואינטלינגציה רגשית בקרב תלמידיה (לעומת תלמידים במוסדות שאינם פנימייתיים), אלא היא אף בחירה אישית ואטרקטיבית של הנוער, אשר מרגיש כי נתרם רבות ממוסד זה. (מתוך המאמר)
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)165-187
מספר עמודים23
כתב עתהחינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
כרךל"ח
סטטוס פרסוםפורסם - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • אינטליגנציה רגשית
  • ערכים
  • פנימיות וכפרי נוער
  • תלמידים

פורמט ציטוט ביבליוגרפי