תקציר
מה הייתה תגובתו של הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטה העברית בירושלים על פעילות הסטודנטים לעיצוב מחדש של יחסי הכוח בין שתי הקבוצות במחצית השנייה של שנות השישים ובראשית שנות השבעים? במחצית הראשונה של שנות השישים פעלו הפרופסורים והסטודנטים במסגרת מבנה מוסדי נוקשה והייררכי. הפרופסורה שאפה לשמר מבנה יחסים זה, שהקנה לה שליטה בלעדית ומוחלטת באוניברסיטה. לעומת זאת הסטודנטים תבעו להיות מיוצגים במוסדות הניהול השונים (חבר הנאמנים, הסנט, מועצות הפקולטות) ובכך להשפיע על הפוליטיקה הפנימית והחיצונית של האוניברסיטה. התביעה לשינוי הסדרים מסוג זה לא הייתה ייחודית לאוניברסיטה העברית אלא הועלתה ברבות מהאוניברסיטאות המובילות במערב אירופה ובארצות-הברית. אולם אף שהמקרה הישראלי לא התאפיין בעָצמות המוכרות ממרידות הסטודנטים במערב בתקופה זו, נמצא כי תביעתם של הסטודנטים הישראלים אכן התקבלה בחלקה על ידי הפרופסורים, ובכלל זה העיקרון הבסיסי כי יש לסטודנטים זכות לייצוג סמלי בהנהלת האוניברסיטה.
| שפה מקורית | עברית |
|---|---|
| עמודים (מ-עד) | 137-164 |
| מספר עמודים | 28 |
| כתב עת | קתדרה: לתולדות ארץ-ישראל וישובה |
| כרך | 129 |
| סטטוס פרסום | פורסם - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- האוניברסיטה העברית בירושלים
- חופש אקדמי
- ישראל -- היסטוריה -- 1956-1967
- ישראל -- היסטוריה -- 1967-1973
- סטודנטים ומרצים
- פוליטיזציה של החינוך
פורמט ציטוט ביבליוגרפי
- APA
- Author
- BIBTEX
- Harvard
- Standard
- RIS
- Vancouver