דילוג לניווט ראשי דילוג לחיפוש דילוג לתוכן הראשי

הפרופסורה והסטודנטים באוניברסיטה העברית: 1972-1967

  • אורי כהן
  • , איתן אורקיבי

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

מה הייתה תגובתו של הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטה העברית בירושלים על פעילות הסטודנטים לעיצוב מחדש של יחסי הכוח בין שתי הקבוצות במחצית השנייה של שנות השישים ובראשית שנות השבעים? במחצית הראשונה של שנות השישים פעלו הפרופסורים והסטודנטים במסגרת מבנה מוסדי נוקשה והייררכי. הפרופסורה שאפה לשמר מבנה יחסים זה, שהקנה לה שליטה בלעדית ומוחלטת באוניברסיטה. לעומת זאת הסטודנטים תבעו להיות מיוצגים במוסדות הניהול השונים (חבר הנאמנים, הסנט, מועצות הפקולטות) ובכך להשפיע על הפוליטיקה הפנימית והחיצונית של האוניברסיטה. התביעה לשינוי הסדרים מסוג זה לא הייתה ייחודית לאוניברסיטה העברית אלא הועלתה ברבות מהאוניברסיטאות המובילות במערב אירופה ובארצות-הברית. אולם אף שהמקרה הישראלי לא התאפיין בעָצמות המוכרות ממרידות הסטודנטים במערב בתקופה זו, נמצא כי תביעתם של הסטודנטים הישראלים אכן התקבלה בחלקה על ידי הפרופסורים, ובכלל זה העיקרון הבסיסי כי יש לסטודנטים זכות לייצוג סמלי בהנהלת האוניברסיטה.
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)137-164
מספר עמודים28
כתב עתקתדרה: לתולדות ארץ-ישראל וישובה
כרך129
סטטוס פרסוםפורסם - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • האוניברסיטה העברית בירושלים
  • חופש אקדמי
  • ישראל -- היסטוריה -- 1956-1967
  • ישראל -- היסטוריה -- 1967-1973
  • סטודנטים ומרצים
  • פוליטיזציה של החינוך

פורמט ציטוט ביבליוגרפי