תקציר
מחקר זה בוחן את תופעת האלימות בבתי הספר מנקודת מבט של תיאוריות סביבתיות בקרימינולוגיה. מטרתו לזהות את הנסיבות ואת המאפיינים המצביים והחברתיים שבהם מתרחש האירוע האלים, תוך התייחסות למאפיינים פיזיים, ארגוניים ותפקודיים של המוסד החינוכי, ולבחון את השפעתם על תחושת הביטחון של התלמיד. המחקר נערך בחמישה בתי ספר על-יסודיים במרכז הארץ, והשתתפו בו 629 תלמידים. נעשה שימוש במגוון שיטות מחקר: ראיונות אישיים עם צוותי בית הספר, תצפיות, סיעורי מוחות בחדרי מורים ושאלונים למורים ולתלמידים. ממצאי המחקר מובילים למסקנה שהאלימות במוסדות חינוך הינה בעיקרה תופעה מקומית, הנוצרת, מעוצבת ומתרחשת בשטח טריטוראילי הנתון לפיקוח משמעותי של הנהלת בית הספר. (מתוך המאמר)
שפה מקורית | עברית |
---|---|
עמודים (מ-עד) | 71-88 |
מספר עמודים | 18 |
כתב עת | זמן חינוך |
כרך | 1 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- אלימות בבית הספר
- אקלים בית הספר
- התגוננות אישית
- מניעת אלימות
- תוקפנות אצל ילדים ונוער
- תלמידים