"איפה אתה? אתה פה? פה לא? פה לא? פה? פה": השוני בנוכחותן של קבוצות שונות ברשתות החברתיות ובדפוסי הצריכה שלהן

פרסום מחקרי: פרסום בכתב עתמאמרביקורת עמיתים

תקציר

רשתות חברתיות הן חלק מהשימוש היומיומי בצריכת ידע, עדכון, אסקפיזם, אינטראקציה עם אחרים ועוד. מטרת המחקר הייתה להבין את ההבדלים בהיקף ובדפוסי הצריכה: אינטראקטיביות ואקטיביות ברשתות החברתיות המובילות: פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. לשם כך נערך סקר אינטרנטי בקרב מדגם מייצג של 501 נסקרים. מתוך כלל הנסקרים, 95 אחוז הם בעלי חשבון פייסבוק, שבעים אחוז הם בעלי חשבון אינסטגרם ו-26 אחוז הם בעלי חשבון טוויטר. כמו כן הממצאים מעידים על כך שהאינטראקטיביות ברשתות המובילות פייסבוק ואינסטגרם גבוהה באופן משמעותי מהאקטיביות. נוסף על כך נמצא שמגדר, גיל, סטטוס והשכלה יכולים לנבא את היקף הפעילות האינטראקטיבית והאקטיבית ואופייה. במגדר ובהשכלה נמצא צמצום בפער הדיגיטלי ונראה כי הרשתות החברתיות מציעות מרחב שמאפשר למשתמשים בהן להרשים בכתיבתם (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומהDifferences in the Presence and Consumption Patterns of Various Groups on Social Media Platforms
שפה מקוריתעברית
עמודים (מ-עד)158-179
מספר עמודים22
כתב עתקשר
כרך60
סטטוס פרסוםפורסם - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • השכלה
  • מגדר
  • מולטימדיה אינטראקטיבית
  • משתמשים במחשבים
  • ריבוד חברתי
  • רשתות חברתיות באינטרנט

טביעת אצבע

להלן מוצגים תחומי המחקר של הפרסום '"איפה אתה? אתה פה? פה לא? פה לא? פה? פה": השוני בנוכחותן של קבוצות שונות ברשתות החברתיות ובדפוסי הצריכה שלהן'. יחד הם יוצרים טביעת אצבע ייחודית.

פורמט ציטוט ביבליוגרפי