תקציר
רשתות חברתיות הן חלק מהשימוש היומיומי בצריכת ידע, עדכון, אסקפיזם, אינטראקציה עם אחרים ועוד. מטרת המחקר הייתה להבין את ההבדלים בהיקף ובדפוסי הצריכה: אינטראקטיביות ואקטיביות ברשתות החברתיות המובילות: פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. לשם כך נערך סקר אינטרנטי בקרב מדגם מייצג של 501 נסקרים. מתוך כלל הנסקרים, 95 אחוז הם בעלי חשבון פייסבוק, שבעים אחוז הם בעלי חשבון אינסטגרם ו-26 אחוז הם בעלי חשבון טוויטר. כמו כן הממצאים מעידים על כך שהאינטראקטיביות ברשתות המובילות פייסבוק ואינסטגרם גבוהה באופן משמעותי מהאקטיביות. נוסף על כך נמצא שמגדר, גיל, סטטוס והשכלה יכולים לנבא את היקף הפעילות האינטראקטיבית והאקטיבית ואופייה. במגדר ובהשכלה נמצא צמצום בפער הדיגיטלי ונראה כי הרשתות החברתיות מציעות מרחב שמאפשר למשתמשים בהן להרשים בכתיבתם (מתוך המאמר)
כותר מתורגם של התרומה | Differences in the Presence and Consumption Patterns of Various Groups on Social Media Platforms |
---|---|
שפה מקורית | עברית |
עמודים (מ-עד) | 158-179 |
מספר עמודים | 22 |
כתב עת | קשר |
כרך | 60 |
סטטוס פרסום | פורסם - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- השכלה
- מגדר
- מולטימדיה אינטראקטיבית
- משתמשים במחשבים
- ריבוד חברתי
- רשתות חברתיות באינטרנט