ארנן קסקין

פרופ'

19992024

פעילות מחקר לפי שנה

מסנן
פרסום בספר כנס

תוצאות חיפוש

  • 2024

    A Data-Driven NLP Approach to Analyzing Framing and Reframing in Design Protocols

    Casakin, H., Sopher, H., Anidjar, O. H. & Gero, J. S., 2024, Proceedings of the 42nd Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe, eCAADe 2024. Kontovourkis, O., Phocas, M. C. & Wurzer, G. (עורכים). Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, עמוד 547-556 10 עמוד (Proceedings of the International Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe; כרך 2).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

  • 2023

    SUSTAINABLE PROTOTYPING CHALLENGES IN DIGITAL FABRICATION DESIGN EDUCATION

    Georgiev, G. V., Milara, I. S., Soomro, S. A., Casakin, H. & Nanjappan, V., 2023, Proceedings of the 25th International Conference on Engineering and Product Design Education: Responsible Innovation for Global Co-Habitation, E and PDE 2023. Ordonez Pizarro, I., Sustersic, P., Buck, L., Grierson, H. & Bohemia, E. (עורכים). עמוד 229-234 6 עמוד (Proceedings of the 25th International Conference on Engineering and Product Design Education: Responsible Innovation for Global Co-Habitation, E and PDE 2023).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

  • The Temporal Effect of Immersive VR on Student-Tutor Interaction in Architectural Design Crits

    Sopher, H., Casakin, H. & Gero, J. S., 2023, eCAADe 2023 - Digital Design Reconsidered. Dokonal, W., Hirschberg, U., Wurzer, G. & Wurzer, G. (עורכים). Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, עמוד 191-200 10 עמוד (Proceedings of the International Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe; כרך 1).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    גישה חופשית
    1 ציטוט ‏(Scopus)
  • 2022

    Effect of Immersive VR on Student-Tutor Interaction in Design Crits

    Sopher, H., Casakin, H. & Gero, J. S., 2022, eCAADe 2022 - Co-creating the Future: Inclusion in and through Design. Pak, B., Wurzer, G. & Stouffs, R. (עורכים). Education and research in Computer Aided Architectural Design in Europe, עמוד 123-132 10 עמוד (Proceedings of the International Conference on Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe; כרך 1).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    גישה חופשית
    3 ציטוטים ‏(Scopus)
  • Perceptions of Digital Fabrication in Design Education: Skills, Confidence, Motivation, and Enjoyment

    Georgiev, G. V., Nanjappan, V., Casakin, H., Soomro, S. A. & Milara, I. S., 2022, Proceedings of NordDesign 2022: How Product and Manufacturing Design Enable Sustainable Companies and Societies. Mortensen, N. H., Hansen, C. T. & Deininger, M. (עורכים). (Proceedings of NordDesign 2022: How Product and Manufacturing Design Enable Sustainable Companies and Societies).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    5 ציטוטים ‏(Scopus)
  • 2021

    The use of analogies and the design brief information: Impact on creative outcomes

    Koronis, G., Casakin, H., Silva, A. & William Siew, J. W., 2021, 33rd International Conference on Design Theory and Methodology (DTM). V006T06A010. (Proceedings of the ASME Design Engineering Technical Conference; כרך 6).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    3 ציטוטים ‏(Scopus)
  • 2020

    Semantic measures in design conversations as predictors of creative outcomes in design education

    Georgiev, G. V. & Casakin, H., 2020, Proceedings of the 6th International Conference on Design Creativity, ICDC 2020. Boujut, J.-F., Cascini, G., Ahmed-Kristensen, S., Georgiev, G. V. & Iivari, N. (עורכים). עמוד 344-351 8 עמוד (Proceedings of the 6th International Conference on Design Creativity, ICDC 2020).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    גישה חופשית
    1 ציטוט ‏(Scopus)
  • 2018

    Use of analogy in design teams: Steps towards a computational model and conceptual insights

    Singh, V. & Casakin, H., 2018, 15th International Design Conference, DESIGN 2018. Bojcetic, N., Pavkovic, N., Marjanovic, D., Storga, M. & Skec, S. (עורכים). עמוד 91-102 12 עמוד (Proceedings of International Design Conference, DESIGN; כרך 1).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    גישה חופשית
    1 ציטוט ‏(Scopus)
  • 2013

    Learning spaces and social climate in architectural education: Design studio vs. traditional classroom

    Casakin, H. & Davidovitch, N., 2013, Proceedings of the 15th International Conference on Engineering and Product Design Education: Design Education - Growing Our Future, EPDE 2013. עמוד 862-867 6 עמוד (Proceedings of the 15th International Conference on Engineering and Product Design Education: Design Education - Growing Our Future, EPDE 2013).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    3 ציטוטים ‏(Scopus)
  • Measuring sharedness of mental models in architectural and engineering design teams

    Casakin, H. & Badke-Schaub, P., 2013, Proceedings of the 19th International Conference on Engineering Design: Design for Harmonies, ICED 2013. כרך 7 DS75-07. עמוד 169-178 10 עמוד

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    8 ציטוטים ‏(Scopus)
  • 2012

    Meaning-based assessment of typology in creative design

    Casakin, H. & Kreitler, S., 2012, Proceedings of the 12th International Design Conference, DESIGN 2012. עמוד 1841-1849 9 עמוד (Proceedings of International Design Conference, DESIGN; כרך DS 70).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    3 ציטוטים ‏(Scopus)
  • 2011

    Associative thinking as a design strategy and its relation to creativity

    Casakin, H., 2011, ICED 11 - 18th International Conference on Engineering Design - Impacting Society Through Engineering Design. עמוד 22-31 10 עמוד (ICED 11 - 18th International Conference on Engineering Design - Impacting Society Through Engineering Design; כרך 7).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    5 ציטוטים ‏(Scopus)
  • Meaning-based assessment in creative design

    Casakin, H. & Kreitler, S., 2011, ICED 11 - 18th International Conference on Engineering Design - Impacting Society Through Engineering Design. עמוד 107-116 10 עמוד (ICED 11 - 18th International Conference on Engineering Design - Impacting Society Through Engineering Design; כרך 7).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    1 ציטוט ‏(Scopus)
  • 2007

    An investigation of metaphor use and learning style in design problem solving

    Casakin, H. & Miller, K., 2007, DS 43: Proceedings of E and PDE 2007, the 9th International Conference on Engineering and Product Design Education. עמוד 381-386 6 עמוד (DS 43: Proceedings of E and PDE 2007, the 9th International Conference on Engineering and Product Design Education).

    פרסום מחקרי: פרק בספר / בדוח / בכנספרסום בספר כנסביקורת עמיתים

    1 ציטוט ‏(Scopus)