WhatsApp, Teacher?‎ מורים ותלמידים בווטסאפ: נקודת המבט של התלמיד

חננאל רוזנברג, קריסטה אסטרחן, בית הספר לחינוך האוניברסיטה העברית

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

חננאל רוזנברג וקריסטה אסטרחן דנים במאמרם בתופעה הפופולרית של קבוצות ווטסאפ כיתתיות, המשותפות למורים ולתלמידים, ומתמקדים בנקודת מבטם של התלמידים. אפליקציית הווטסאפ מאפשרת, אף יותר מרשתות ותיקות ממנה כמו פייסבוק, לקיים שיח קבוצתי, אינטראקטיבי, מהיר ומידי ללא צורך בבנייה של פרופיל אישי. מאמר זה עוסק בתופעה זו מנקודת מבטם של תלמידי התיכון וחטיבת הביניים, ומנסה לבחון כיצד הם תופסים תקשורת זו, מה מאפיין את השיח המתנהל בערוץ, מהם תכניו, ואילו קונפליקטים עולים במהלך השימוש. במאמר משולבים ראיונות עומק ונתונים מקבוצות מיקוד שנערכו באזורים גאוגרפיים ובמגזרים חברתיים שונים, ותכליתם לשקף את קולם האותנטי של התלמידים בסוגיות אלו. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחומות החינוך נפלו ברשת? (קובץ בעריכת ברוך שוורץ, חננאל רוזנברג, קריסטינה אסטרחן)
Place of Publicationתל-אביב
Pages77-101
Number of pages25
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Learning
  • Mobile apps
  • School children
  • Teacher-student relationships
  • Teachers

Cite this