Abstract
חננאל רוזנברג וקריסטה אסטרחן דנים במאמרם בתופעה הפופולרית של קבוצות ווטסאפ כיתתיות, המשותפות למורים ולתלמידים, ומתמקדים בנקודת מבטם של התלמידים. אפליקציית הווטסאפ מאפשרת, אף יותר מרשתות ותיקות ממנה כמו פייסבוק, לקיים שיח קבוצתי, אינטראקטיבי, מהיר ומידי ללא צורך בבנייה של פרופיל אישי. מאמר זה עוסק בתופעה זו מנקודת מבטם של תלמידי התיכון וחטיבת הביניים, ומנסה לבחון כיצד הם תופסים תקשורת זו, מה מאפיין את השיח המתנהל בערוץ, מהם תכניו, ואילו קונפליקטים עולים במהלך השימוש. במאמר משולבים ראיונות עומק ונתונים מקבוצות מיקוד שנערכו באזורים גאוגרפיים ובמגזרים חברתיים שונים, ותכליתם לשקף את קולם האותנטי של התלמידים בסוגיות אלו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חומות החינוך נפלו ברשת? (קובץ בעריכת ברוך שוורץ, חננאל רוזנברג, קריסטינה אסטרחן) |
Place of Publication | תל-אביב |
Pages | 77-101 |
Number of pages | 25 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Learning
- Mobile apps
- School children
- Teacher-student relationships
- Teachers