תפיסה חינוכית חדשה בהנחלת מורשת ישראל

ניצה דוידוביץ, אורציון ברתנא

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מאמר זה עוקב בפרספקטיבה היסטורית אחר ציוני דרך בהנחלת לימודי היסוד במורשת ישראל בקרב הלומדים במערכות החינוך בישראל, מהלומדים במערכת הבית-ספרית ועד ללומדים במוסדות האקדמיים. נראה כי קיים קונסנזוס באשר לצורך בהוראת לימודי מורשת ישראל, והוויכוח הוא על דרך הלימוד. נראה כי קיים צורך אמיתי בהבניית תוכנית לימודים שיש בה מענה לחברה הישראלית כחברה רב-תרבותית החיה על פיסת אדמה אחת, כחברה קולטת עלייה מארצות שונות, והצורך בפעילויות העשרה בנושאי מורשת ישראל בא לידי ביטוי במסגרות החינוך לסוגיהן (תמצית מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)103-115
Number of pages13
Journalכיוונים חדשים
Volume13
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Israel -- Civilization
  • Judaism -- Study and teaching
  • Moral education
  • Civics -- Study and teaching
  • Jews -- Education

Cite this