Abstract
במחקר זה נבחנו השפעות העידן הדיגיטלי על תעשיית יחסי הציבור בישראל, ונכללו בו זיהוי, מיפוי וניתוח של תופעות בולטות בענף יחסי הציבור המקומי על פי עקרונות תיאוריית המצוינות. שיטת המחקר התבססה על ניתוח תוכן כמותי של הדיוקן העצמי של המשרדים ליחסי ציבור בישראל שנכללו במסד הנתונים של חברת ניטור המידע יפעת בשנים 2013, 2015, 2017 וראיונות עומק עם בכירים בתעשייה המקומית. במסגרת המחקר זוהו כלי העבודה ושיטות העבודה הייחודיות לעוסקים ביחסי ציבור בעידן הדיגיטל, השונות מדרכי הפעולה המסורתיות בשימוש ברשתות החברתיות. כן מצאנו כי ארגוני התקשורת אינם מנהלים כיום שיח סימטרי דו-כיווני עם קהליהם אלא כופים עליהם מסרים תוך כדי שימוש בכלים המשמשים את הרשתות החברתיות, דוגמת זירת תוכן סמויה, פוסטים בקבוצות פייסבוק, הפקת סדרות רשת וסרטונים ועוד. ממצאי המחקר קוראים תיגר על מאפייניה של תיאוריית המצוינות הנשענת על היסוד ההידודי והדו-סימטרי, שלפיהם אופי פעולותיהם של המומחים ליחסי ציבור כיום משנה את הפרדיגמה התיאורטית של מקצוע יחסי הציבור כפי שנלמד עד עתה. יתר על כן, כיום עולות שאלו אתיות על המאפיינים ושיטות העבודה שלהם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 236-255 |
Number of pages | 20 |
Journal | קשר |
Volume | 55 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Brand name products
- Branding (Marketing)
- Excellence
- Organization
- Professional ethics
- Public relations
- Social media