שינויים בהרגלי הצפייה: הספורט והמדיום המתווך בישראל בעשור השני של האלף השלישי

Translated title of the contribution: Changes in Viewing Habits: The Sport and the Mediating Media in Israel in the Second Decade of the Third Millenium

יאיר גלילי, אילן תמיר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מדגיש את תהליך המעבר של אוהדי הספורט מצפייה במגרשים אל אמצעי התקשורת ה"מסורתיים" ומשם לצפייה בכמה מסכים בד בבד. מחברי המאמר טוענים כי למעשה אנו חווים דור שלישי של "שימושים וסיפוקים" שבו הצופים באירועי ספורט עושים זאת באמצעות כמה אמצעי מדיה מתווכים לצד פעילו חברתית מקבילה ברשתות חברתיות. מטרת המחקר היתה להבין מדוע, בניגוד לכל הסוגות (הז'אנרים) האחרות, לרבות שידורי חדשות, מתעקשים אוהדי הספורט לצפות במשחקים בזמן אמת ונמנעים מצפייה נדחית. באמצעות ראיונות עומק עם 30 אוהדי ספורט, מחברי המאמר ביקשו להתחקות אחר סירובם לדחות סיפוקים ואחר התעקשותם לצפות בשידורי הספורט בזמן אמת בלבד (שידור לינארי). בנוסף, מן הריאיונות עלו שלוש תימות עיקריות: (א) תפיסת הספורט כפרקטיקה דתית. (ב) קרבה אינטימית לקבוצת הספורט הדומה לברית זוגית. (ג) אמונה ביכולת הצופה להשפיע על המשחק.
Translated title of the contributionChanges in Viewing Habits: The Sport and the Mediating Media in Israel in the Second Decade of the Third Millenium
Original languageHebrew
Pages (from-to)149-160
Number of pages12
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume56
Issue number1
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Mass media -- Social aspects
  • Mass media and sports
  • Online social networks
  • Social change
  • Social media
  • Sports -- Religious aspects
  • Sports -- Sociological aspects
  • Sports spectators
  • Television viewers

Cite this