Abstract
המאמר עוסק במתודה של הלמידה החווייתית כתהליך שבו הלומד רוכש מיומנויות וערכים כתוצאה מחוויה ישירה בלתי אמצעית. הלמידה החווייתית משתמשת בחושים, באמוציות ובקוגניציה, וכך מאפשרת פנייה לכל הווייתו של הלומד. למידה זו, בשל אופייה, מאפשרת פיתוח של מגוון כישורים. המחברים מתייחסים ללמידה החווייתית כרצף של אירועים הכוללים מושא למידה הדורש מעורבות אקטיבית של הלומד בנקודות שונות של התהליך. הלמידה החווייתית נשענת ברובה על הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית, הגורסת ששינוי ברמה הקוגניטיבית עשוי להתחולל תוך כדי החוויה ולהשליך גם על ההיבט ההתנהגותי והרגשי. מאמר זה מתמקד בתוכניות המרכזיות ללמידה חווייתית של השואה ובתרומתן מן ההיבט הקוגניטיבי-התנהגותי של הלומד. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | אל גיא צלמוות: חויית השואה בראייה רב-תחומית (קובץ בעריכת ניצה דוידוביץ ודן סואן) |
Place of Publication | תל אביב |
Pages | 23-44 |
Number of pages | 22 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Holocaust memorial trips -- Poland
- Experience
- Learning
- Learning strategies
- Holocaust, Jewish (1939-1945) -- Study and teaching
- School children
- Experiential learning