שבירת מונופול האוניברסיטאות

ניצה דוידוביץ, צילה סינואני-שטרן

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

עם העלייה מברית-המועצות לשעבר, בשנות התשעים, עלה הצורך בהרחבת הנגישות להשכלה הגבוהה בישראל. נוצררו מודלים שונים של מוסדות אקדמיים, כשאת חלקם יזם הממסד תוך שדרוג ופתיחת מכללות אקדמיות חדשות, במטרה לתת מענה לגידול בביקוש להשכלה גבוהה. שנת המפנה הייתה 1995, עם התיקון לחוק המל"ג, שהשווה את התואר האקדמי של המכללות לזה של האוניברסיטאות. המאמר עוסק בשאלה: באיזו מידה השפיעו האוניברסיטאות נותנות החסות ומתוות הדרך, על יישומה של מדיניות הנגישות במכללות? להערכת המחברות בחינת מדיניות הנגישות במערכת האקדמית לסוגיה, מהווה מפתח להערכת התסריטים העתידיים בהתפתחות המערכת האקדמית בישראל.
Original languageHebrew
Pages (from-to)174-186
Number of pages13
Journalכיוונים חדשים
Volume28
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Degrees, Academic
  • Education -- History
  • Education, Higher
  • Monopolies
  • Universities and colleges

Cite this