Abstract
מאמר זה מבקש לבחון, האם הפנימייה החינוכית מהווה עבור המתבגרים שבה "בית גידול" - מקום להעשרה, טיפוח וקידום, המאפשרים להם בהמשך להשתלב כבוגרים טובים יותר בחברה, או שמא מדובר בבית מחסה. בדיקת סוגיה זו נעשתה באמצעות שני משתנים: רמת גיבוש זהות אני ופרופיל גיבוש זהות אני, שנבנו על ידי צוריאל (1990). משתנים אלו מתבססים על ממצאי מחקרים קודמים שבהם נמצא קשר חיובי בין משתנים אלו לבין יכולת הסתגלות ותפקוד תקינים בהווה ובעתיד. ק מממצאי המחקר עולה כי ציוני זהות האני של בני הנוער בפנימיות היו גבוהים יותר מציוני המקבילים להם שגדלו במשפחותיהם, במדד הכולל של זהות האני וכן במחויבות ומטרתיות, סולידריות והמשכיות, משמעותיות וזהות פיזית. ממצאים אלה מחזקים את ההנחה שהפנימייה משמשת "בית גידול" ולא רק בית מחסה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 55-78 |
Number of pages | 24 |
Journal | מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית |
Volume | 38 |
State | Published - 2013 |
IHP Publications
- ihp
- Boarding schools
- Identity (Psychology)
- Self psychology
- Youth