קריאה בקרב תלמידים עם צורכי תקשורת מורכבים: חשיבות הגישה הפונטית המתמקדת בלימוד התנועות וקשר אות-צליל

Translated title of the contribution: Reading Intervention for Students with Complex Communication Needs: The importance of a phonics-based approach focusing on Hebrew vowels and letter correspondences

גת סבלדי-הרוסי, יפה רובינזון

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המאמר עוסק בחשיבות הגישה הפונטית המתמקדת בלימוד התנועות וקשר אות-צליל במהלך הקניית קריאה בקרב תלמידים עם צורכי תקשורת מורכבים.
Translated title of the contributionReading Intervention for Students with Complex Communication Needs: The importance of a phonics-based approach focusing on Hebrew vowels and letter correspondences
Original languageHebrew
Pages (from-to)41-43
Number of pages3
Journalתקשורת תומכת וחליפית
Volume38
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Children with disabilities
  • Children with mental disabilities
  • Children with mental disabilities -- Education
  • Communicative disorders
  • Language awareness
  • Reading
  • Special education
  • Teaching -- Methods

Cite this