צבת בצבת עשויה: על חשיבותו של אקלים לימודי-חברתי תומך בהוראה מתוקשבת

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המאמר בדק את תפיסת האקלים הלימודי-חברתי בקרב סטודנטים הלומדים בפקולטות ובמחלקות שונות, הנעזרות בהוראה מתוקשבת במוסד להשכלה גבוהה בישראל. ממצאי המחקר מצביעים על החשיבות שמייחסים סטודנטים למדדים השונים של אקלים לימודי-חברתי. מן הממצאים עולה כי בפקולטות ובמחלקות שמתקיימת בהן אינטראקציה בינאישית חזקה, מעריכים הסטודנטים יותר את מידת היחס של המורה לתלמידיו ופחות את הסדר והארגון בכיתות המתוקשבות. לעומת זאת, סטודנטים הלומדים בפקולטות ובמחלקות בהן לא קיימת אינטראקציה בינאישית חזקה, הם מעריכים את ההיבטים הלימודיים. מהמחקר עולה כי הבנת האקלים, כמו גם חשיבותה של האינטראקציה הבינאישית ביחסי מרצה-תלמיד, עשויה לסייע למורים ואנשי חינוך לתכנן התערבות כדי לשפר את תהליך ההוראה והלמידה. המחקר שופך אור על תפקידו של המרצה במעשה ההוראה גם במסגרות העושות שימוש בהוראה מתוקשבת (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)37-59
Number of pages23
Journalהחינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
Volume32
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • Internet
  • Computer-assisted instruction
  • Teaching
  • Education, Higher
  • Information technology
  • Learning
  • Universities and colleges
  • Lecturers
  • Computer users
  • Teacher-student relationships
  • College students
  • Interpersonal communication

Cite this