Abstract
שימוש בהומור בעבודה הוא פרקטיקה פרגמטית של תקשורת בינאישית שהשפעתה על סביבת העבודה נובעת לא רק מתוכן ההומור אלא בעיקר מהמניעים לשימוש בהומור המדריכים את אופן השימוש בו. מניעים אלה, אנו טוענים במאמר זה, קשורים לסכמות מגדריות מובחנות: גברים נוטים לעשות שימוש בהומור בעיקר כמשאב פוליטי שנועד לבדל אותם מעובדים אחרים ולחזק את מעמדם בהיררכיה הארגונית, בעוד שנשים נוטות לעשות שימוש בהומור כמשאב חברתי שנועד ליצור ולחזק יחסי גומלין של אמון ותמיכה. כדי לבדוק את הטענה הועברו שאלונים ל-212 נציגי שירות לקוחות של חברה פיננסית גדולה. ממצאי המחקר תומכים בטענה. נמצא שנשים במוקדי שירות הלקוחות משתמשות בהומור חיובי כסוג של משאב חברתי כדי להתמודד עם האיומים של הפוליטיקה הארגונית: שימוש של הומור חיובי בקרב נשים מחליש את הפוליטיקה הארגונית ומחזק את ההון החברתי-ארגוני. גברים לעומת זאת רואים בהומור סוג של משאב פוליטי: השימוש של גברים בהומור חיובי מחזק את הפוליטיקה הארגונית ואינו קשור לבנייה של הון חברתי. לא נמצא הבדל מגדרי בתדירות השימוש בהומור חיובי ולכן ניתן להסיק שההבדלים שנמצאו בין נשים לגברים אינם נובעים ממידת השימוש בהומור אלא מאופן השימוש בו (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 72-90 |
Number of pages | 19 |
Journal | הומור מקוון |
Volume | 13 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Sex
- Social capital (Sociology)
- Wit and humor