Abstract
במאמר מוצגת השוואה בין סדרי היום של העיתונות השיתופית ושל זו התאגידית באינטרנט הישראלי. במשך 47 יום לפני הבחירות הכלליות בפברואר 2009 ואחריו נדגמו הכותרות הראשיות של שני אתרי חדשות תאגידיים מרכזיים (NRG, YNET), ושל אתר חדשות שיתופי מוביל (סקופ), אשר התכנים בו נכתבו על ידי הגולשים, ואפשר היה לגשת בו לשתי כותרות ראשיות: האחת נקבעה בידי הגולשים והשנייה בידי העורכים. נוסף על הקמפיינים לבחירות הכלליות התקיים בתקופה זו מבצע "עופרת יצוקה" בחזית הדרום. אולם למרות שני אירועים לאומיים מרכזיים אלה מצא המחקר כי בכחמישים אחוז מהימים שנדגמו הציגה העיתונות השיתופית סדר יום שונה מזה של העיתונות התאגידית. יתרה מזאת, ב-89 אחוז מהימים שנדגמו הציבו עורכי האתר השיתופי בראש "חדשות העורכים" תכנים שונים מהנושאים שבהם בחרו משתמשי האתר לעמוד בראש "חדשות הגולשים". המאמר נחתם בדיון על השפעת הגולשים על שינויים בסדר היום התקשורתי.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 47-53 |
Number of pages | 7 |
Journal | קשר |
Volume | 41 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Electronic newspapers
- Internet
- Mass media -- Social aspects