ספורט, עסקים ופוליטיקה - הכל יח"צי

יחיאל לימור, אילן תמיר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הספורט בעידן המודרני איננו רק שעשוע להמונים. הוא גם דת, כלי למאבקים פוליטיים ותעשיית ענק כלכלית. וכמו כל תעשייה אחרת גם תעשיית הספורט נזקקת לפרסומת וליחסי ציבור. הופווד (2005) מדגיש כי הפרקטיקות של יחסי ציבור בתחום הספורט אינן תמיד גלויות לעין. המאמר מבקש למפות, בפעם הראשונה, את כל ה'שחקנים' המשתתפים ב'משחק יחסי הציבור' על מגרשי הספורט, לזהות את האינטרסים והמניעים השונים שלהם ולעמוד על דפוסי הפעולה העיקריים שבהם מופעלים יחסי הציבור בתחום הספורט. כאשר השחקנים על מגרשי הספורט מנסים להשיג את מטרתם תוך 'חוסר התחשבות בכל החוקים', כפי שניסח זאת בזמנו ג'ורג' אורוול, יחסי ציבור הם כלי נשק אסטרטגי וטקטי רב ערך. הסיסמה שנטבעה על ידי הברון פייר דה קוברטן 'מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר' מפנה אט אט את הדרך לסיסמה חדשה, עדכנית יותר: מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר, עסקים רבים יותר, ובעיקר יחסי ציבור רבים יותר. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)197-215
Number of pages19
Journalבתנועה: כתב-עת למדעי החינוך הגופני והספורט
Volume10
Issue number2
StatePublished - 2012

IHP Publications

  • ihp
  • Advertising
  • Economics
  • Politics, Practical
  • Public relations
  • Publicity
  • Sports

Cite this