Abstract
הספורט בעידן המודרני איננו רק שעשוע להמונים. הוא גם דת, כלי למאבקים פוליטיים ותעשיית ענק כלכלית. וכמו כל תעשייה אחרת גם תעשיית הספורט נזקקת לפרסומת וליחסי ציבור. הופווד (2005) מדגיש כי הפרקטיקות של יחסי ציבור בתחום הספורט אינן תמיד גלויות לעין. המאמר מבקש למפות, בפעם הראשונה, את כל ה'שחקנים' המשתתפים ב'משחק יחסי הציבור' על מגרשי הספורט, לזהות את האינטרסים והמניעים השונים שלהם ולעמוד על דפוסי הפעולה העיקריים שבהם מופעלים יחסי הציבור בתחום הספורט. כאשר השחקנים על מגרשי הספורט מנסים להשיג את מטרתם תוך 'חוסר התחשבות בכל החוקים', כפי שניסח זאת בזמנו ג'ורג' אורוול, יחסי ציבור הם כלי נשק אסטרטגי וטקטי רב ערך. הסיסמה שנטבעה על ידי הברון פייר דה קוברטן 'מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר' מפנה אט אט את הדרך לסיסמה חדשה, עדכנית יותר: מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר, עסקים רבים יותר, ובעיקר יחסי ציבור רבים יותר. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 197-215 |
Number of pages | 19 |
Journal | בתנועה: כתב-עת למדעי החינוך הגופני והספורט |
Volume | 10 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Advertising
- Economics
- Politics, Practical
- Public relations
- Publicity
- Sports