מעולם החינוך הגופני לאורח חיים בריא בחברה החרדית

לילך גלעד-כהן, דני מורן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה עוסק בנקודת המפגש בין מדיניות ציבורית בתחום הנגשת השכלה בחברה החרדית לתכנון מדיניות בתחום קידום הבריאות. מטרת המאמר היא לבחון תוכנית לתואר ראשון בחינוך גופני לנשים חרדיות במוסדות אקדמיים שאינם חרדיים. לעמוד על תהליך גיבוש התוכנית, לזהות גורמים מסייעים ליישום, ולראות את השפעות התוכנית לטווח הארוך מעבר למעגלי חינוך ותעסוקה בממשקים בתחום בריאות הציבור, מתוך כוונה שבוגרות התואר יהיו סוכנות שינוי בנושא קידום בריאות במגזר החרדי. בעשור האחרון נרקמו תשתיות מדיניות ממשלתיות להנגשת השכלה בחברה החרדית כחלק מהרחבת התפיסה הרב-תרבותית וראיית הצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל (הורוביץ, 2016; זטקובצקי וגל, 2015). בתחום החינוך, החל משנת תשע"ח פתחו המכללות האקדמיות לחינוך "המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון" ו"המכללה האקדמית בווינגייט" מסלול ייחודי להשלמה לתואר ראשון בחינוך גופני לנשים חרדיות בעלות תעודת מורה בכירה בהתמחות בתנועה בריאותית. מאמר זה מציג את יישומי המדיניות הציבורית בתחום ההשכלה, שחברו למדיניות הציבורית בתחום בריאות הציבור, ויחד יצרו פלטפורמה חדשה לקידום בריאות באוכלוסייה החרדית באמצעות בוגרות התואר, סוכנות השינוי.המאמר הוא אינטרדיסציפלינרי ונע במרחבים שבין חינוך והכשרת מורים, בריאות הציבור-קידום בריאות, ומדיניות ציבורית לאוכלוסייה מתבדלת כגון החברה החרדית בישראל. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)269-281
Journalמחקרי גבעה: שנתון המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון
Volumeט
StatePublished - 2022

Cite this