Abstract
מראשית שנת 2005 ועד ימים אלה מנהלים מנהיגי הציבור החרדי מערכת ציבורית מסיבית כדי למנוע מחברי קהילתם את השימוש בטלפון נייד ומנחים להחליפו בסלולר כשר המאפשר שיחות טלפון בלבד ללא פונקציות נלוות. המחקר הנוכחי בוחן את תרומתם של הפשקווילים למערכה זו. באמצעות ניתוח תוכן אנו מראים כיצד מארגני הקמפיין משתמשים שימוש מושכל באמצעים הרטוריים ובמאפייניו הייחודים של הפשקוויל: האנונימיות, הפומביות וההקשר הגיאוגרפי הספציפי של הופעתו. הפשקוויל משמש את ההנהגה להצגת המערכה כמאבק עממי הצומח מהשטח וככלי להפצת מסרים לקהלי יעד כגון נשים, בני נוער ותלמידי ישיבה. ההקשר הספציפי של הפצת הפשקוויל משמש לאכיפה ממוקדת נגד מוקדי שירות "סוררים", ואופיו הלא-רשמי מאפשר לתקוף את מנהיגי הציבור שאינם משתפים פעולה עם הקמפיין. ממצא נוסף דן בהופעתם הייחודית של פשקווילים המשלבים טקסט ותמונה, פורמט חדש המאתגר את גבולות הסוגה המסורתית. ממצאים אלה מזהים את תפקודו של הפשקוויל בהקשר זה כערוץ תקשורת המהווה השלמה לעיתונות הממסדית, שלא כדימויו כמדיום אלטרנטיבי, חתרני ואנטי-ממסדי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 71-95 |
Number of pages | 25 |
Journal | עיונים בשפה וחברה |
Volume | 6 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2014 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Broadsides
- Cell phones
- Internet -- Religious aspects -- Judaism
- Ultra-Orthodox Jews