מדיה חדשים ומלחמה חדשה-ישנה

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

משחר ההיסטוריה של הלוחמה ניסו צבאות להשפיע זה על זה גם במישור התודעתי, ביודעם שניצחון תלוי במידה רבה במוראל הלוחמים ובאמונתם בצדקת הדרך. ההתפתחויות הטכנולוגיות של אמצעי התקשורת נתנו דחיפה רבה להשפעה על התודעה, החל ממלחמת העולם הראשונה, דרך מלחמת העולם השנייה וכלה במלחמת המפרץ וקוסובו. עידן המידע והטכנולוגיה בו אנו חיים מביא עמו עדנה מחודשת לסוג זה של לוחמה. החידוש העיקרי טמון בפוטנציאל העברת המסרים, שהטכנולוגיות החדשות מציעות. כיום ניתן להגיע לקהלי יעד מפולחים אצל האויב, הן צבא והן אזרחים, באופן מדויק יותר מאשר בעבר. המאמר מציע מספר תסריטים אפשריים ללחימה פסיכולוגית בעתיד, בתחום ההשפעה על תודעת קהלים שונים, בהסתמך על טכנולוגיות תקשורת קיימות
Original languageHebrew
Pages (from-to)246-258
Number of pages13
Journalפתו"ח: כתב-עת בנושאי פוליטיקה תקשורת וחברה
Volume5
StatePublished - 2003

IHP Publications

  • ihp
  • Arab-Israeli conflict -- 1993-
  • Information warfare
  • Psychological warfare

Cite this