Abstract
מיומנויות קריאה מדעיות של סטודנטים לפיזיותרפיה חשובות ביותר כדי שיוכלו לבסס טיפולים על עדויות מחקריות. הרגלי הקריאה של הסטודנטים יכולים לספק מידע על מידת ההטמעה של מיומנויות הקריאה שהוקנו להם במהלך הלימודים. מטרת המחקר המוצג במאמר היתה לבדוק את הרגלי הקריאה של הסטודנטים לפיזיותרפיה מהמרכז האוניברסיטאי באריאל לאורך ארבע שנות לימוד, ואת הגורמים הקשורים להרגלי קריאה אלו. מהמחקר עלה כי הרגלי הקריאה של הסטודנטים לפזיותרפיה באריאל, וכן הקשיים שבהם הם נתקלים דומים לאלה של עמיתיהם בארצות אחרות. למרות הדרישה ההולכת וגוברת לביסוס עבודה קלינית על עדויות מחקריות, ולמרות ההתפתחות העצומה בתחום מאגרי המידע האלקטרוניים, הסטודנטים עדיין נוטים להסתמך על חומר מודפס, ובמיוחד על ספרים וסיכומי שיעור. כפי הנראה ההכשרה שניתנת לקריאה מדעית בשנה א' לא מספיקה ויש צורך להעמיק ולרענן את הידע שנרכש בקורס זה גם בשנים המתקדמות יותר. חשוב לעודד את הסטודנטים להשתמש במיומנויות הקריאה המדעית שרכשו על ידי הטמעת הנושא במסגרת הקורסים הקיימים ושילוב שיטות הוראה אקטיביות.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 9-17 |
Number of pages | 9 |
Journal | כתב-עת לפיזיותרפיה |
Volume | 12 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Databases
- Language acquisition
- Physical therapists
- Reading