הקשר בין פער תרבותי לבין התמדה בלימודים בקרב תלמידי פנימייה

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

במחקר המוצג במאמר הושם דגש על אוכלוסיית התלמידים המתמידים (לעומת אוכלוסיית הנושרים), תוך הצגת תיאוריות המסבירות התמדה בלימודים, במטרה לברר את התהליכים העמוקים העומדים מאחורי שיעורי הנשירה הגבוהים, מבלי שיהיה המחקר מושפע מהסימפטומים לנשירה. מהשוואת תלמידי פנימיה, בהם עולים חדשים וכן תלמידים ישראלים ותיקים, עולה כי רמת ההתמדה הגבוהה ביותר נמצאה בקרב התלמידים יוצאי אתיופיה וחבר המדינות לשעבר, ואילו רמת ההתמדה הנמוכה ביותר נמצאה דווקא בקרב התלמידים הישראלים הוותיקים. המאמר דן בסיבה להבדלים אלו ברמת ההתמדה בלימודים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)94-110
Number of pages17
Journalמניתוק לשילוב
Volume14
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Adolescent psychology
  • Boarding schools
  • Diligence
  • Dropouts
  • Immigrant absorption -- Israel
  • Immigrant absorption -- Israel -- Psychological aspects
  • Jews, Ethiopian -- Israel
  • Jews, Russian -- Israel
  • Parent and teenager
  • School children

Cite this