הקשר בין פנימייה ובין רמת הערכים ורמת האינטליגנציה הרגשית של תלמידים: חקר מקרה

ניצה דוידוביץ, דן סואן, אלישע רוזנצוויג, חבצלת לרנר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחקר זה נבדק הקשר בין הפנימייה בישראל לרמת הערכים והאינטליגנציה הרגשית בקרב תלמידיה, בהשוואה לתלמידים הלומדים במוסדות אשר אינם פנימייתיים. הפנימייה במהותה מאופיינת בערכים קולקטיביים, שאפיינו את התרבות בישראל במשך רוב שנותיה, עד שנות התשעים. מאחר שכיום נושבת בישראל הרוח האינדיבידואליסטית, אפשר היה לצפות שמוסד הפנימייה וערכיה ייתפסו מיושנים ולא רלוונטיים בעיני התלמידים כיום. ואולם, למרבה הפלא, נתגלתה במחקר זה תופעה הפוכה. לא זו בלבד שנמצא קשר מובהק בין הפנימייה ובין רמות גבוהות יותר של ערכים ואינטלינגציה רגשית בקרב תלמידיה (לעומת תלמידים במוסדות שאינם פנימייתיים), אלא היא אף בחירה אישית ואטרקטיבית של הנוער, אשר מרגיש כי נתרם רבות ממוסד זה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)165-187
Number of pages23
Journalהחינוך וסביבו: שנתון סמינר הקיבוצים
Volumeל"ח
StatePublished - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • Boarding schools
  • Emotional intelligence
  • School children
  • Values

Cite this