Abstract
כל מנהל משאבי אנוש / הדרכה יכול לצטט מחקרים בנוגע לחשיבות הקשר בין תחום ניהול משאבי האנוש ופיתוח עובדים למטרותיו העסקיות של הארגון. בספרו DELIVERING RESULTS (1998) טוען פרופ' דיוויד אולריך, כי הציפייה מאנשי ניהול משאבי אנוש היא להפוך למקצוענים (HR PROFESSIONALS) ובתור שכאלו עליהם להשיג תוצאות ולהוסיף ערך ממש ובר מדידה לארגון. תיאוריה זו זכתה להדים רבים וכעת היא אחד מעמודי התווך בלימודי משאבי האנוש. אך האם החיבור בין ניהולם בפועל של תחום ניהול משאבי האנוש ותחום ההדרכה ופיתוח משאבי אנוש ובין מטרותיו העסקיות של הארגון אכן מתממש במציאות של ישראל 2003? או שמא מילים לחוד ומעשים לחוד? כדי לבחון זאת בדקנו את התשובות לסקר CRANET לשנת 2002 (סקר עליו ענו כ- 200 מנהלי משאבי אנוש בישראל) וסקר ההדרכה ופיתוח משאבי אנוש לשנת 3-2002 (עליו ענו 66 מנהלי הדרכה מן הארגונים הגדולים במשק). הסקרים בוצעו על ידי "המרכז למחקר ניהול משאבי אנוש", בבית הספר למנהל עסקים, אוניברסיטת בר אילן. במאמר יוצגו הבדלי הפרופיל בין מנהלי משאבי האנוש ומנהלי ההדרכה לפי הסקרים וכיצד מיישמים מנהלים אלו את הקשר בין ניהול התחום עליו הם אמונים ובין אסטרטגית הארגון
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 12-17 |
Number of pages | 6 |
Journal | משאבי אנוש: ירחון |
Volume | 198 |
State | Published - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- Employees -- Training of
- Management
- Personnel management
- Professions
- Strategic planning