Abstract
מחקר זה בוחן את תופעת האלימות בבתי הספר מנקודת מבט של תיאוריות סביבתיות בקרימינולוגיה. מטרתו לזהות את הנסיבות ואת המאפיינים המצביים והחברתיים שבהם מתרחש האירוע האלים, תוך התייחסות למאפיינים פיזיים, ארגוניים ותפקודיים של המוסד החינוכי, ולבחון את השפעתם על תחושת הביטחון של התלמיד. המחקר נערך בחמישה בתי ספר על-יסודיים במרכז הארץ, והשתתפו בו 629 תלמידים. נעשה שימוש במגוון שיטות מחקר: ראיונות אישיים עם צוותי בית הספר, תצפיות, סיעורי מוחות בחדרי מורים ושאלונים למורים ולתלמידים. ממצאי המחקר מובילים למסקנה שהאלימות במוסדות חינוך הינה בעיקרה תופעה מקומית, הנוצרת, מעוצבת ומתרחשת בשטח טריטוראילי הנתון לפיקוח משמעותי של הנהלת בית הספר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 71-88 |
Number of pages | 18 |
Journal | זמן חינוך |
Volume | 1 |
State | Published - 2015 |
IHP Publications
- ihp
- Aggressiveness in adolescence
- Aggressiveness in children
- School children
- School environment
- School violence
- Self-defense
- Violence -- Prevention