דפוסי שינוי והתפתחות בתפיסות מורים את משמעות ההוראה והלמידה בסביבות מבוססות טכנולוגיה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר המתואר במאמר זה מתמקד בחקר התנסות רב-שנתית של מורות בכיתות ד-ו. גישת הלמידה וההוראה אשר נבחנה במחקר מבוססת על ביצוע משימות עתירות מידע בסביבה עתירת טכנולוגיה. המחקר מנתח ומפרש את דפוסי השינוי וההתפתחות של תפיסות המורות במגוון נושאים: למידה, הוראה, תפקיד הטכנולוגיה ודרכי פעולתן בכיתה. במחקר נעשה שימוש בכלי מחקר רבים (ראיונות, שאלונים, תצפיות) המתמקדים בתפיסות המורות, כמו גם בבחינת דרכי פעולתן בכיתה. מהממצאים עולה כי במהלך ההתנסות הרב-שנתית בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה חלו שינויים בתפיסותיהן של המורות. בעקבות השינויים האלה המורות מתאפיינות במגוון השקפות אישיות ייחודיות. המחקר מראה כי שינוי תפיסתי הוא תהליך מורכב, רב-ממדי ומערכתי המתחולל בתוככי האדם. מגוון הדעות וההשקפות של המורות יוצר פסיפס של תפיסות משלימות ואף סותרות. ממצאי המחקר גם מצביעים על כך שקל יותר לשנות את דרכי ההוראה בכיתה מאשר את התפיסות החינוכיות של מורים. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)167-192
Number of pages26
Journalדפים
Volume54
StatePublished - 2012
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Teaching -- Aids and devices
  • Computer-assisted instruction
  • Information technology
  • Learning
  • Teachers
  • Education -- Data processing
  • Teaching -- Methods
  • Educational change
  • Perception
  • Occupational prestige

Cite this