Abstract
רבות נכתב על התמורה ההדרגתית של האינטרנט ממרחב שנתפס כהשתתפותי ודיוני, לזירה פרסומית ושיווקית של תאגידי ענק. התקווה החדשה של מצדדי הראייה הדיונית מגולמת בזירות "וב 2" כגון רשתות חברתיות, בלוגים ותגוביות, אשר בהם הדגש הנו על תוכן המיוצר על ידי גולשים. אולם גם הזירה הזו הולכת ומתאכלסת על ידי כותבים ומגיבים בתשלום הנשכרים על מנת להשפיע על דעת הקהל, על חשבון יכולת הגולש ה"פשוט" להשמיע ולהישמע. האם דיון ציבורי ואינטרסים כלכליים באינטרנט מהווים איום הדדי, או שהם עשויים להפרות זה את זה? המחבר טוען כי תגמול מגיבים ברשת, למשל במסגרת בלוגים ותגוביות, לא בהכרח מאיים על הדיון הציבורי ברשת, והוא אף עשוי להעשיר אותו ולהופכו לדליברטיבי יותר. בדיונים שבהם דעת הקהל הנה מוטה וחסרה בדעות המנוגדות לדעות הדוברים, טיעונים ראויים אולם לא פופולריים עשויים שלא להישמע, אלא אם קיים דובר המתוגמל על כך. יתרה מכך, התגמול הכספי על תגובותיהם של דוברים אלו עשוי לשמש תמריץ לעבודה מקצועית, אשר תבוא לידי ביטוי בניסוח טיעונים העשויים יותר מאחרים ליפול על אוזניים קשובות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 162-175 |
Number of pages | 14 |
Journal | סוגיות חברתיות בישראל: כתב עת לנושאי חברה |
Volume | 12 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Blogs
- Internet
- Marketing
- Public spaces
- Sales promotion
- User-generated content