גישת ההזדמנויות והסיכונים בחינוך לאוריינות תקשורת ומדיה בהכשרת מורים: [‏מ‏תוך המדור: בימת דיון]

אורלי מלמד, רבקה ודמני, אורית ציכנר

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

שיח הסיכונים וההזדמנויות במדיה, העוסק בהשפעות של טכנולוגיות תקשורת, נוטה לבלבל בין סיכון לבין נזק ממשי, בין הזדמנות לבין תועלת ממשית. בפער הזה שבין הסיקור התקשורתי למציאות יש למערכת החינוך כמתווכת וכמטמיעה של טכנולוגיות וכלי מדיה חדשים תפקיד חשוב כמעריכה של היתרונות והחסרונות של טכנולוגיות וכלי מדיה חדשים בהשוואה לקיימים וכמטמיעה של אופני שימוש מיטביים. המיזוג בין אוריינות מדיה לבין אוריינות מידע מהווה איזון בהתייחסות לסיכונים לצד הזדמנויות בעולם המדיה והמידע. כיוצרי מדיה ומידע השאיפה היא להתאים את הסיפור למידע ולבססו על מידע אמיתי ולא להפך. קורס גלישה מיטבית העוסק בהזדמנויות ובסיכונים במדיה וברשת הוא אפוא צו השעה בהכשרת מורים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Journalביטאון מכון מופת
StatePublished - 2022

IHP Publications

  • ihp
  • Mass media -- Study and teaching
  • Teachers -- Training of
  • Mass media
  • Information literacy
  • Education -- Israel -- Administration
  • Risk
  • Internet
  • School children
  • Internet -- Psychological aspects
  • Internet -- Social aspects

Cite this