Abstract
ניתוח המקרה העוסק באיכות הביצוע של חברי סגל באקדמיה, מנקודת מבט מיגדרית, מבוסס על קבוצת חברי סגל בכירים במכללה האקדמית של יהודה ושומרון, אשר זכו לגמול הצטיינות כספי ב- 2006 על בסיס פעילויותיהם, שנמדדו על פי מספר קריטריונים, של הצטיינות במחקר ובהוראה. מטרת המחקר היתה לבחון את הקשר בין מדדי ההצטיינות הללו, במחקר ובהוראה, על בסיס מיגדרי. בנוסף לכך בחנו את הקשר בין הישגיהם של חברי הסגל, גברים ונשים, וקידומם בסולם הדרגות האקדמיות, בקבלת מעמד של "קביעות", בייצוגם בוועדות הסנאט, תוך התייחסות כלל מערכתית של מוסדות אוניברסיטאיים בישראל ובארצות המערב. הממצא העיקרי במחקר זה מלמד על העדר מתאמים מובהקים בין הצטיינות בפעילויות מחקריות לבין מיגדר. לעומת זאת נמצאו מדדים מובהקים בין הצטיינות בכל מדדי ההוראה, כפי שאלה באו לידי ביטוי במשוב הסטודנטים, לבין מיגדר. בכל מדדי ההוראה שבמשוב, הערכות הנשים היו גבוהות יותר מהערכות הגברים. בנוסך לכך, בקריטריונים לגמול הצטיינות בנושאי המחקר, לגברים היה יתרון, אך הוא לא היה מובהק סטטיסטית. מצאנו גם כי אחוז הגברים בדרגות הגבוהות גבוה יותר מזה של הנשים. חקר המקרה להלן הוא הראשון מסוגו, המשווה בין שני כלי הערכה של ביצועי חברי סגל במוסד אקדמי בישראל, על בסיס מיגדרי. נקודת המוצא של החוקרים היא כי לייצוג נשים בסגל האקדמי משמעות והשפעה בתחומי המחקר. This case study examines faculty quality performance from a gender perspective, focusing on senior faculty members of the College of Judea and Samaria who received financial remuneration in 2006 for their academic excellence in research and teaching, measured by several criteria. This study examines the relationship between these performance criteria and gender of faculty. We also examined the connections between faculty achievements and promotions in terms of academic ranking, award of tenure, and representation in the College Senate Committee, in the context of the higher education system in Israel and in western countries. The main finding of this study points to an absence of statistically significant correlations between excellence in research and gender. In contrast, gender was found to be statistically correlated with excellence in teaching, as measured by student evaluations of faculty effectiveness, wherein female faculty were awarded consistently higher evaluations than male faculty. This is the first case study of its kind to compare performance quality evaluations of faculty based on two evaluation instruments from a gender perspective. The researchers believe that the representation of female faculty as role model has an important impact and implications for closing the gap between male and female in other prestigious professions.
Translated title of the contribution | Faculty performance and Gender: A Case Study of the College of Judea and Samaria |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 21-44 |
Number of pages | 24 |
Journal | סוגיות חברתיות בישראל, 2007 |
Volume | 3 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Women in higher education
- Promotions
- Employees -- Rating of
- Mikhlelet Yehudah ṿe-Shomron
- Sex differences
- Excellence
- Women -- Employment -- Law and legislation