TY - JOUR
T1 - תלמידים יוצאי צרפת במערכת החינוך בישראל - נייר עמדה
AU - בולוטין-צ'צ'שוילי, סבטלנה
AU - ליסיצה, סבינה
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - תלמידים יוצאי צרפת (בין אם דור ראשון ובין אם דור שני), למרות מספרם הקטן יחסית במערכת החינוך, מהווים קבוצה בעלת מאפיינים ייחודיים, ועל כן הטיפול בהם דורש התייחסות ייחודית. קבוצה זו היא בעלת סממנים של אוכלוסייה הנמצאת בתהליכים של התעצבות והגדרה. התפלגותם במוסדות החינוך אינה דומה להתפלגות של כלל התלמידים מבחינת סוג החינוך. נוסף על כן, הישגיהם הלימודיים כגון זכאות לבגרות אינם גבוהים. יחד עם שיעורי הנשירה הגבוהים יש בכך כדי להצביע על הקושי הרב של התלמידים יוצאי צרפת להשתלב במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
AB - תלמידים יוצאי צרפת (בין אם דור ראשון ובין אם דור שני), למרות מספרם הקטן יחסית במערכת החינוך, מהווים קבוצה בעלת מאפיינים ייחודיים, ועל כן הטיפול בהם דורש התייחסות ייחודית. קבוצה זו היא בעלת סממנים של אוכלוסייה הנמצאת בתהליכים של התעצבות והגדרה. התפלגותם במוסדות החינוך אינה דומה להתפלגות של כלל התלמידים מבחינת סוג החינוך. נוסף על כן, הישגיהם הלימודיים כגון זכאות לבגרות אינם גבוהים. יחד עם שיעורי הנשירה הגבוהים יש בכך כדי להצביע על הקושי הרב של התלמידים יוצאי צרפת להשתלב במערכת החינוך. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000860874
M3 - מאמר
SN - 0333-9076
VL - 103
SP - 41
EP - 47
JO - הד האולפן החדש: להנחלת העברית ותרבותה
JF - הד האולפן החדש: להנחלת העברית ותרבותה
ER -