TY - JOUR
T1 - מודל רב-רמות להבנת הגורמים המנבאים התנהגויות בריאות: הרגלי פעילות גופנית ותזונה בריאה בקרב תלמידים בישראל
AU - בק, הילה
AU - טסלר, ריקי בת בן ציון
AU - מורן, דני
AU - קולובוב, טטיאנה
AU - הראל-פיש, יוסי
N1 - Refereed/Peer-reviewed
PY - 2018
Y1 - 2018
N2 - ארגון הבריאות העולמי מגדיר את המערכת הבית-ספרית כמסגרת משמעותית לחינוך ולקידום בריאות, וזאת כדי לאפשר נגישות לרוב אוכלוסיית הילדים. מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון את הקשר בין מדיניות מקדמת בריאות בקרב מנהלי בתי-ספר ובין גורמים ברמת התלמיד המנבאים דפוסים של התנהגויות בריאות - פעילות גופנית ותזונה נכונה. זהו מחקר חתוך, המבוסס על נתוני סקר HBSC, הכולל כ- 7000 תלמידי כיתות ו', ח' ו- י' מבתי-ספר בחינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי והממלכתי ערבי וכ-126 מנהלים. ברמת התלמידים, נמצא כי בנים מבצעים פעילות גופנית בתדירות גבוהה יותר מבנות. נמצא גם שעם העלייה בגיל ישנה ירידה בתדירות הפעילות הגופנית, ותלמידים מרקע כלכלי גבוה עוסקים בפעילות גופנית רבה יותר. כמו כן, תלמידים מהחינוך הממלכתי-דתי מבצעים פחות פעילות בהשוואה לתלמידים מהחינוך הממלכתי. ברמה המשולבת של בתי-הספר והתלמידים, נמצא שיישום מדיניות של עידוד פעילות גופנית בבית-הספר מנבא הרגלי פעילות גופנית של התלמידים. עוד נמצא כי מדיניות תזונתית בבית-הספר ומחויבות המנהל לקידום בריאות מנבאות הרגלי תזונה בריאה בקרב התלמידים. נוסף לכך, תלמידים במגזר הערבי צורכים פחות מזון בריא בהשוואה לתלמידי החינוך הממלכתי. ממצאי המחקר הנוכחי מצביעים על חשיבות היישום של מדיניות קידום בריאות בבתי-הספר בקרב מנהליהם לשיפור הרגלים של פעילות גופנית ותזונה בריאה בקרב התלמידים. (מתוך המאמר)
AB - ארגון הבריאות העולמי מגדיר את המערכת הבית-ספרית כמסגרת משמעותית לחינוך ולקידום בריאות, וזאת כדי לאפשר נגישות לרוב אוכלוסיית הילדים. מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון את הקשר בין מדיניות מקדמת בריאות בקרב מנהלי בתי-ספר ובין גורמים ברמת התלמיד המנבאים דפוסים של התנהגויות בריאות - פעילות גופנית ותזונה נכונה. זהו מחקר חתוך, המבוסס על נתוני סקר HBSC, הכולל כ- 7000 תלמידי כיתות ו', ח' ו- י' מבתי-ספר בחינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי והממלכתי ערבי וכ-126 מנהלים. ברמת התלמידים, נמצא כי בנים מבצעים פעילות גופנית בתדירות גבוהה יותר מבנות. נמצא גם שעם העלייה בגיל ישנה ירידה בתדירות הפעילות הגופנית, ותלמידים מרקע כלכלי גבוה עוסקים בפעילות גופנית רבה יותר. כמו כן, תלמידים מהחינוך הממלכתי-דתי מבצעים פחות פעילות בהשוואה לתלמידים מהחינוך הממלכתי. ברמה המשולבת של בתי-הספר והתלמידים, נמצא שיישום מדיניות של עידוד פעילות גופנית בבית-הספר מנבא הרגלי פעילות גופנית של התלמידים. עוד נמצא כי מדיניות תזונתית בבית-הספר ומחויבות המנהל לקידום בריאות מנבאות הרגלי תזונה בריאה בקרב התלמידים. נוסף לכך, תלמידים במגזר הערבי צורכים פחות מזון בריא בהשוואה לתלמידי החינוך הממלכתי. ממצאי המחקר הנוכחי מצביעים על חשיבות היישום של מדיניות קידום בריאות בבתי-הספר בקרב מנהליהם לשיפור הרגלים של פעילות גופנית ותזונה בריאה בקרב התלמידים. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001016676
M3 - מאמר
SN - 0792-6391
VL - י"א
SP - 510
EP - 533
JO - בתנועה: כתב-עת למדעי החינוך הגופני והספורט
JF - בתנועה: כתב-עת למדעי החינוך הגופני והספורט
IS - 4
ER -