TY - CHAP
T1 - "כשהתותחים רועמים התלמידים מדברים": מורים ותלמידים ברשתות חברתיות בזמן מלחמה
AU - רוזנברג, חננאל
AU - אופיר, יעקב
AU - אסטרחן, קריסטה
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - חננאל רוזנברג, יעקב אופיר וקריסטה אסטרחן דנים במאמרם בתפקידן של הרשתות החברתיות ביחסי מורים-תלמידים בעתות של מלחמה ולחץ ובזמן התרחשותם של אירועים ביטחוניים. הם מתמקדים במאמרם במבצע "צוק איתן" של קיץ 2014, ובוחנים את האינטראקציה המקוונת שהתקיימה בין מורים ותלמידים מדרום הארץ במהלך המלחמה, את תוכנה ואת משמעותה. המחקר משלב סקר מקוון שהועבר בקרב מדגם מייצג של תלמידים וראיונות עומק שנערכו עם מורים שהיו בקשר עם תלמידיהם. הממצאים מראים כי במהלך המבצע התקיימה תקשורת ערה בין מורים לתלמידים ברשתות החברתיות, בייחוד בווטסאפ. עוד עולה מן הממצאים שאצל רבים מהם הייתה האינטראקציה אינטנסיבית יותר מזו המתקיימת בעתות של שגרה, וכי היא התמקדה בתמיכה רגשית. באינטראקציה בין מורים לתלמידים באותה עת בלטו תכנים הקשורים בתמיכה רגשית, אך נמצאו גם תכנים אקטואליים וחינוכיים אחרים. רוב התלמידים ראו בקשר זה עם מוריהם קשר מועיל, ובמקרים רבים אף יזמו אותו. רובם הדגישו שעצם קיומו (ללא קשר לתכניו) בזמן החופש ומחוץ למסגרת הלימודית ביטא מבחינתם דאגה, תמיכה ואכפתיות. המורים העלו שלושה מניעים מרכזיים לקיום הקשר: תמיכה רגשית, ניטור מצבי מצוקה של תלמידים ופיקוח חינוכי במרחב השיח הווירטואלי. (מתוך המאמר)
AB - חננאל רוזנברג, יעקב אופיר וקריסטה אסטרחן דנים במאמרם בתפקידן של הרשתות החברתיות ביחסי מורים-תלמידים בעתות של מלחמה ולחץ ובזמן התרחשותם של אירועים ביטחוניים. הם מתמקדים במאמרם במבצע "צוק איתן" של קיץ 2014, ובוחנים את האינטראקציה המקוונת שהתקיימה בין מורים ותלמידים מדרום הארץ במהלך המלחמה, את תוכנה ואת משמעותה. המחקר משלב סקר מקוון שהועבר בקרב מדגם מייצג של תלמידים וראיונות עומק שנערכו עם מורים שהיו בקשר עם תלמידיהם. הממצאים מראים כי במהלך המבצע התקיימה תקשורת ערה בין מורים לתלמידים ברשתות החברתיות, בייחוד בווטסאפ. עוד עולה מן הממצאים שאצל רבים מהם הייתה האינטראקציה אינטנסיבית יותר מזו המתקיימת בעתות של שגרה, וכי היא התמקדה בתמיכה רגשית. באינטראקציה בין מורים לתלמידים באותה עת בלטו תכנים הקשורים בתמיכה רגשית, אך נמצאו גם תכנים אקטואליים וחינוכיים אחרים. רוב התלמידים ראו בקשר זה עם מוריהם קשר מועיל, ובמקרים רבים אף יזמו אותו. רובם הדגישו שעצם קיומו (ללא קשר לתכניו) בזמן החופש ומחוץ למסגרת הלימודית ביטא מבחינתם דאגה, תמיכה ואכפתיות. המורים העלו שלושה מניעים מרכזיים לקיום הקשר: תמיכה רגשית, ניטור מצבי מצוקה של תלמידים ופיקוח חינוכי במרחב השיח הווירטואלי. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?query=any,contains,9789655301359&tab=LibraryCatalog&search_scope=MyInstitution&vid=972NNL_ULI_C:MAIN&offset=0
M3 - פרק
SN - 9789655301359
SP - 199
EP - 218
BT - חומות החינוך נפלו ברשת? (קובץ בעריכת ברוך שוורץ, חננאל רוזנברג, קריסטינה אסטרחן)
CY - תל-אביב
ER -