TY - JOUR
T1 - ידע אודות ארגוני רווחה ממגזרים שונים והאמון בהם בקרב סטודנטים לעבודה סוציאלית: ניתוח גורמי הלמידה המשפיעים
AU - זנבר, לאה
AU - גרינשפן, איתי
AU - יצחקי, חנה
AU - הנדי, פמידה
N1 - למאמר קיים תקציר בשפה האנגלית בעמ' xi למאמר קיים תקציר בשפה הערבית בעמ' 193.
PY - 2019
Y1 - 2019
N2 - בעידן של שוק מעורב, שבו ארגוני רווחה שונים - ציבוריים, עסקיים ועמותות - מציעים שירותים חברתיים, נדרשים העובדים הסוציאליים לדעת את ההבדלים בין ארגונים אלה ולגבש אמון בהם ,משום שהבדלים אלה עשויים להשפיע על איכות השירות שהם נדרשים לתווך ללקוחותיהם. מאחר שבתי הספר לעבודה סוציאלית הם החממות לבניית ההון הפרופסיונלי של מקצוע העבודה הסוציאלית, ראוי שכבר במהלך הכשרתם האקדמית יתבררו בקרב סטודנטים לעבודה סוציאלית סוגיות הנוגעות להיקף הידע שלהם אודות ארגוני רווחה (זיהוי השיוך המגזרי) ורמת האמון בארגונים אלה. מחקר זהנועד אפוא לבחון את שאלות המחקר האלה: מה הן רמות הידע (זיהוי השיוך המגזרי) והאמון של סטודנטים לעבודה סוציאלית בארגוני רווחה ממגזרים שונים? מה הם גורמי הלמידה הקשורים אליהן? שאלות אלה נבחנו במדגם שמנה 393 סטודנטים לעבודה סוציאלית. הממצאים מלמדים שהידע אודות השיוך המגזרי של ארגוני רווחה מועטו שמידת האמון במלכ"רים זהה כמעט למידת האמון בארגונים עסקיים וציבוריים. עוד מצביעים הממצאים על קשר חיובי בין ידע אודות ארגוני רווחה ורמות אמון במלכ"רים לבין מספר שנות הלימוד ועל ידע רב יותר בקרב סטודנטים במסלול ההכשרה הקהילתי בהשוואה לאלה במסלול הפרטני. אולם בחלק ממדדי הידע והאמון, דווקא סטודנטים בשנה ב מפגינים רמות גבוהות יותר מאלה שבשנה ג, כנראה בשל הסמיכות ללימוד התכנים בנושא. הממצאים נידונים בהקשר של מדיניות ההפרטה וטשטוש הגבולות הבין-מגזריים ומדגישים את התרומה התיאורטית לחקר הארגונים. עוד ניתנות המלצות לשילוב תכנים ארגוניים בהכשרת סטודנטים לעבודה סוציאלית ובפרקטיקת העבודה של עובדים סוציאליים. (מתוך המאמר)
AB - בעידן של שוק מעורב, שבו ארגוני רווחה שונים - ציבוריים, עסקיים ועמותות - מציעים שירותים חברתיים, נדרשים העובדים הסוציאליים לדעת את ההבדלים בין ארגונים אלה ולגבש אמון בהם ,משום שהבדלים אלה עשויים להשפיע על איכות השירות שהם נדרשים לתווך ללקוחותיהם. מאחר שבתי הספר לעבודה סוציאלית הם החממות לבניית ההון הפרופסיונלי של מקצוע העבודה הסוציאלית, ראוי שכבר במהלך הכשרתם האקדמית יתבררו בקרב סטודנטים לעבודה סוציאלית סוגיות הנוגעות להיקף הידע שלהם אודות ארגוני רווחה (זיהוי השיוך המגזרי) ורמת האמון בארגונים אלה. מחקר זהנועד אפוא לבחון את שאלות המחקר האלה: מה הן רמות הידע (זיהוי השיוך המגזרי) והאמון של סטודנטים לעבודה סוציאלית בארגוני רווחה ממגזרים שונים? מה הם גורמי הלמידה הקשורים אליהן? שאלות אלה נבחנו במדגם שמנה 393 סטודנטים לעבודה סוציאלית. הממצאים מלמדים שהידע אודות השיוך המגזרי של ארגוני רווחה מועטו שמידת האמון במלכ"רים זהה כמעט למידת האמון בארגונים עסקיים וציבוריים. עוד מצביעים הממצאים על קשר חיובי בין ידע אודות ארגוני רווחה ורמות אמון במלכ"רים לבין מספר שנות הלימוד ועל ידע רב יותר בקרב סטודנטים במסלול ההכשרה הקהילתי בהשוואה לאלה במסלול הפרטני. אולם בחלק ממדדי הידע והאמון, דווקא סטודנטים בשנה ב מפגינים רמות גבוהות יותר מאלה שבשנה ג, כנראה בשל הסמיכות ללימוד התכנים בנושא. הממצאים נידונים בהקשר של מדיניות ההפרטה וטשטוש הגבולות הבין-מגזריים ומדגישים את התרומה התיאורטית לחקר הארגונים. עוד ניתנות המלצות לשילוב תכנים ארגוניים בהכשרת סטודנטים לעבודה סוציאלית ובפרקטיקת העבודה של עובדים סוציאליים. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,000810287
M3 - מאמר
SN - 0334-231X
VL - 108
SP - 131
EP - 160
JO - ביטחון סוציאלי
JF - ביטחון סוציאלי
ER -