TY - JOUR
T1 - הצרכן הישראלי יוצא לחירות: אינדיווידואליזם בראי מיתוס יציאת מצרים בפרסומת המסחרית בישראל 1948-2008
AU - צימנד-שיינר, דורית
N1 - Refereed/Peer-reviewed
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - מיתוס יציאת מצרים, בשל אופיו ומהותו כמיתוס מכונן של עם ישראל, מייצג ערכים קולקטיביים של החברה היהודית הישראלית. דווקא משום כך ראוי לבחון את הערכים האינדיבידואליסטיים בפרסומות מסחריות המשתמשות במיתוס. בהתבסס על ממצאי ניתוח תוכן, מוצג במאמר ניתוח סמיוטי של ארבעה היבטים שונים בהצגת אינדיבידואליזם בפרסומות שראו אור בעיתונות המודפסת בישראל בתקופות שונות, הן בתקופה המאופיינת כתקופה שבה החברה הישראלית הייתה בעלת ערכים קולקטיביסטיים דומיננטיים והן בתקופה המאופיינת במעבר מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם. היבטים אלה, שקיבלו ביטוי ברור בפרסומות לקראת פסח, משקפים את מורכבות הערכים בחברה הישראלית ואת התהליכים שעברה מהקמת המדינה ועד ימינו. (מתוך המאמר)
AB - מיתוס יציאת מצרים, בשל אופיו ומהותו כמיתוס מכונן של עם ישראל, מייצג ערכים קולקטיביים של החברה היהודית הישראלית. דווקא משום כך ראוי לבחון את הערכים האינדיבידואליסטיים בפרסומות מסחריות המשתמשות במיתוס. בהתבסס על ממצאי ניתוח תוכן, מוצג במאמר ניתוח סמיוטי של ארבעה היבטים שונים בהצגת אינדיבידואליזם בפרסומות שראו אור בעיתונות המודפסת בישראל בתקופות שונות, הן בתקופה המאופיינת כתקופה שבה החברה הישראלית הייתה בעלת ערכים קולקטיביסטיים דומיננטיים והן בתקופה המאופיינת במעבר מקולקטיביזם לאינדיבידואליזם. היבטים אלה, שקיבלו ביטוי ברור בפרסומות לקראת פסח, משקפים את מורכבות הערכים בחברה הישראלית ואת התהליכים שעברה מהקמת המדינה ועד ימינו. (מתוך המאמר)
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001005550
M3 - מאמר
SN - 0792-0113
VL - 48
SP - 102
EP - 111
JO - קשר
JF - קשר
ER -